Resfeber på G!

Puh, söndag idag. Och jag är på topphumör! Jag bakar, så jag väntar på att degen ska jäsa till sig, sen så tittar jag och mamma på resor till Egypten för vi ska boka en sista minutenresa dit nu i Mars. Så vi åker runt den 20:e, är så taggad! Älskar verkligen att resa och upptäcka andra kulturer och länder. Det jag absolut vill/kommer göra när jag kommer till Egypten är att:

1. KÖPA MASSOR MED KRYDDOR! Finns gott om marknader där, där det finns högar av dom ;)
2. Åka ut på en kameltur i öknen med beduiner.
3. Dyka (jag ska banne mig våga!)
4. Besöka Sfinxen & alla andra omtalade pyramider.
5. Uppleva deras mat och gå på en riktig inhemsk resturang och inte bara uppleva "turismsidan".
6. Och till sist bara sola och bada och ta en massa fotografier. Ska försöka uppleva så mycket som möjligt!

Kommer bli så roligt! Jag har ju aldrig varit i Egypten så det kommer bli väldigt intressant. Just nu sitter jag i soffan och dricker Cola Light och är en aning nervös inför ondagen som kommer. Då får jag reda på om jag får lägenheten eller inte, och på onsdag så ska jag även till Öron-Näs och Hals kirurgen. Jag gjorde ju en magnetröntgen i December månad. Och då fick jag ett brev hem i slutet av Januari med resultatet. Och det var INGEN TUMÖR, men dom hittade däremot vätska som tryckte på min hjärna och vätskan finns även mellan örat och bihålorna, så dom ska se om dom ska ta bort det eller vad dom ska göra. Vätskan kanske har orsakat migränen? Vem vet? Då kan dom ju ta bort det :). En positiv sak med onsdagen är att jag får börja äta frukt igen. Då har jag gått 10 dagar utan socker eller fruktsocker! Bara jag får mina apelsiner så är jag nöjd. Jag måste ha frukt! Sockret är jag färdig med, för gott! Eller, någon gång om ett bra tag kanske man kan unna sig en bit mörk choklad eller en liten kaka..men det är absolut inte aktuellt just nu..

Well well, snart ska jag äta lunch. Lunchen kommer bestå av en måltidsersättande shake med chokladsmak (innehåller 160 kcal), knäckebröd och lite köttfärsås som mamma och dom andra ska ha till lunch. (Jag är hos mamma för er som inte visste det).


Btw, någon som har varit i Egypten som kan berätta lite hur det är och hur maten var och själva upplevelsen? Would be great : >


Lite peppbilder från Egypten som får en att läääängta!













Kommentarer
Postat av: Lisa

Det jag hört är att man väldigt lätt blir magsjuk och att städerna är skitiga :P Samt att man inte bör gå för lättklädd eftersom att det inte är vanligt att kvinnor där går lättklädda så att männen blir väldigt på. Det var bara negativa saker ju! Min mamma har varit där och hon sa att de är fantastiska på parfymer! Man kan få egenblandade enbart till sig själv =) Oerhört fina handdukar hade hon med sig med också!

2012-02-27 @ 22:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0