I have to get my life started..And it's fast!

Rubriken säger allt mina vänner. Kanske var det p ga min samhällslärare i skolan idag att jag insåg detta. Hans otrevliga sätt att ignorera mig och vägra att hjälpa mig komma igång med vad vi arbetar med efter jag missat mycket pga Cypernresan, kanske väckte något inom mig. Nu måste jag sluta upp med att larva mig och ta och börja leva mitt liv, göra det JAG VILL. Följa MINA drömmar. Hittade en yrkesförberedande utbilning i Borås där man läser b la Konditori A, B, sen Bageri A, B och Livsmedelsämnen A & B kurser. För dom kurserna måste jag ha behörighet i innan jag kommer in på Konditorhögskolan i Göteborg. Den yrkesförberedande utbildningen i Borås är på 2 terminer, DVS 1 år. Perfekt. Sista anmälningsdagen är 15 Maj, så jag ska ringa till Försäkringskassan och fråga vad dom anser om detta eftersom jag är sjukskriven. Och sen måste jag prata med rektorn Eva på skolan och höra vad hon säger. Jag ska kämpa till mitt mål iallefall, och det är INGEN som kan ta det ifrån mig. För jag kommer lyckas.

Jag är så färväntansfull på något sätt. Försökt att få tag i kursböcker och kollat på biblioteket efter konditorläroböcker, men det är ont om det.. Får nog kolla in Tradera lite där..



Underbara, underbara konstverk!















Kommentarer
Postat av: erika

Hejar på dig!

2012-04-22 @ 13:19:32
URL: http://ouppie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0