Have you ever confused a dream with life?

Jag har lärt mig mycket denna veckan. Och gjort framsteg, så jag tror att jag har rätt att känna mig stolt över mig själv. Jag har t ex lärt mig att bekräfta andras känslor (som är väldigt viktigt i alla relationer). Jag fick inte så mycket bekräftelse när jag växte upp, så jag har bara sökt bekräftelse, aldrig gett. Och jag märkte att ordspråket "om du ger trefaldigt så får du tiofaldigt tillbaka" eller något, men det stämmer. Jag har även börjat lära mig att analysera mina egna känslor. När jag är arg så frågar jag alltid mig själv: "är jag verkligen arg nu eller är jag egentligen ledsen?". Så ibland när jag är arg (oftast), så brukar jag egentligen vara ledsen, rädd eller orolig. Men det har alltid varit lättare för mig att vara arg än att hantera någon annan känsla. För ilskan är den lättaste känslan att hantera.

Så fråga dig själv ibland: "känner jag verkligen det jag känner eller är det något annat som gömmer sig bakom?". Försök också att ge dina nära och kära bekräftelse på deras känslor och visa förståelse och var lugn. Det lönar sig i slutändan. Dessa framsteg skulle jag aldrig klara utan DBT:n. Så tack.


Kommentarer
Postat av: M

Bra gjort Mella! Du är stark, hejja dig!

2011-11-11 @ 10:32:59
Postat av: izzy

Vad bra skrivet och vad roligt att du kommer framåt i livet eller vad man ska säga. Skönt att dbt;n funkar på dig <3 Det sista du skrev (sista stycket) är verkligen helt sant och riktigt bra skrivet!



Peace!

2011-11-11 @ 19:09:20
URL: http://izzemizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0