A brand new life

Idag startade jag med en matddagbok. Jag ska skriver upp allt jag äter och hur många kalorier jag äter. Sen gjorde jag en kalorilista längst bak i boken där det står lite om hur mycket kalorier varje livsmedel innehåller. Jag mår så bra. Jag älskar den här känslan av kontroll. Och jag känner mig otroligt hälsosam. Idag powerwalkade jag även i en halvtimma plus att jag gjorde lite magträning hemma. Och jag vet att personer tycker att jag antagligen inte behöver gå ner i vikt eller att jag gör detta på ett otroligt farligt sätt. Men då kan jag klargöra en sak. 

1. Även om NI inte tycker jag behöver gå ner så tycker JAG det. Och huvudsaken är att jag ska bli nöjd med mig själv, för det är jag som måste leva med den här kroppen hela livet. Så det är MIN, och endast MIN åsikt som räknas.

2. Jag vet att vissa tycker att det är jättefarligt att gå ner i vikt på min metod. Men om jag skulle köra den "hälsosamma" metoden så skulle jag gå ner LÅNGSAMT eftersom jag redan är "normalviktig" enligt samhället. Och detta är det enda sättet att gå ner snabbt. Så det behöver ni inte heller kommentera. Jag vet att ni kanske vill väl, men det är min kropp och mitt liv. Alltså är det jag som bestämmer. Och om jag hade velat ha er kritik så skulle jag frågat om den. Skönt att man har fått det uppklarat. Så låt mig sköta mitt, så sköter ni ert. Och håll era åsikter för er själva.
_____

Just nu sitter jag och tittar på "Sveriges Mästerkock" och dricker grönt te (UTAN socker eller mjölk). Jag älskar verkligen matprogram! Matlagning och bakning är något som jag verkligen kan och är duktig på. Så jag suger åt mig all kunskap som en svamp. Jag har funderat lite på att utbilda mig till Barista istället. För att jag har kommit på att storkök är för stressigt för mig och Bagare är för tidskrävande. Jag vill ju verkligen bli Konditor, men med behandlingshemmet nu i höst och allt så är det en för avancerat utbildning för mitt mående idag. Så jag tänkte att eftersom jag har jobbat som Barista innan och ÄLSKADE det, så skadar det väl inte att skaffa en utbildning i det? Så det ska jag satsa på i första hand. Sen.. sen kan jag fundera på att vidareutbilda mig till Konditor.

Imorgon åker jag med tåget till soliga Halmstad och hälsar på Sofia i några dagar. Ska bli härligt! Hoppas bara på sol. Jag vet dock inte om jag kan blogga där eftersom jag nog kommer vara så upptagen med att njuta av "minisemestern". Men självklart kommer jag träna där med, men det är bra härligt! Kanske en joggingtur ner till havet? Om vädret tillåter förstås! Nej, nu resten av eftermiddagen/kvällen så ska jag fixa mina naglar som ser förjävliga ut, titta på Greys anatomy & plugga lite + skriva min utredning av Engelska B boken.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0