Why do always people let you down..?

Jag vaknade i natt. Tre-fyra gånger av att jag kippade efter andan och inte kunde andas. Bokstavligt talat. Mina andningsmuskler hade lagt av. Jag fick panik och jag vet inte om jag svimmade av syrebrist eller om jag somnade om. Men jag tror inte jag somnade om. Jag tror min hjärna fick syrebrist. Sen när jag hade "svimmat av" igen så vaknade jag till igen av samma sak. Att jag inte kunde andas. Detta hände som sagt, 3-4 gånger under natten. Det var hemskt. Jag trodde jag skulle dö.

Om jag skulle analysera mig själv nu ur en objektiv synvinkel. Så skulle den bidragande faktorn till detta vara:

1, igår smsade jag och min pojkvän. Och vi skriver på ett visst sätt. Ni vet med "<3" i slutet och sådär som man brukar skriva. Efter ett litet tag av pausandet i smsandet så får jag ett sms av honom där det står: "Göra ikväll då ;) :). Pussar". Och jag kan säga med hundra procent säkerhet att det inte var menat till mig. För han har aldrig skrivit "Pussar" till mig och blinksmileys eller "Göra ikväll". Det var inte.. det stämde inte. När jag sedan skickade något i stil med "Detta var till fel person va?". Så skrev han saker som antydde på att han hade gjort något. Han betedde sig skyldig, som om han hade dåligt samvete. Så han skrev: "Jag börjar bli så rädd att förlora dig så jag vet inte hur jag ska skriva till dig så du ska ta åt dig. Älskar du mig?", sen att han var så opepp igår så han försökte göra mig glad genom att skriva det, skrev han. Så beter sig en person som försöker..dölja något eller.. en person med dåligt samvete. En skyldig person. Och jag visste det. För han brukar aldrig skriva "älskar du mig?" eller bete sig så. Om jag har fel om något jag frågar honom  brukar han bli sur och säga: "Men så är det inte alls", eller något. Sen ringde han och sa att han börjar bli paranoid för att jag ska lämna honom och att han förvärrar allt. Så jag vet att det där flirtsmset var till en annan. Jag vet bara inte till vem. Och sen sa han med att när han hade läst igenom det han skrev så kunde han förstå att jag trodde som jag gjorde eftersom han inte brukar skriva så till mig. Och det är också misstänksamt. För han brukar.. ALDRIG förstå hur jag tänker. Så jag vet. Denna gången vet jag.

2, jag tog en stor mängd Atarax igår.


Nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag vet. Men han vill inte erkänna det rakt ut. Och jag är trött på folk som ljuger. Att ha växt upp med alkoholister som ljuger ståendes med en flaska i handen och säger att dom inte dricker längre, förstör ens tillit till folk helt. Jag klarar inte av människor som ljuger en rätt upp i ansiktet. Förtjänar jag inte ens att höra sanningen? Så hur ska jag göra nu? Han har ju flirtat med andra (som jag har läst och sett) i början av vårt förhållande. Och om man har gjort det en gång kan man göra det igen. Så hur gör jag nu? Jag orkar inte med sånt. Sen..ska jag aldrig försöka dämpa ångesten med Atarax. Det är helt värdelöst. JAG BEHÖVER XANOR ELLER OXASCAND.

Sen ringde mamma och sa att min psykolog har skickat ett brev till mig efter två veckor! Hon skrev att hon ville att jag kom till hënne på onsdag för hon ville veta HUR hon kunde hjälpa mig. Hjälpa mig? Hon har inte hört av sig på två veckor, och hon frågar MIG hur HON kan hjälpa mig? Hon är psykologen, inte jag. Det är hennes ansvar att veta HUR hon ska hjälpa mig. Jag är så trött på människor.

Why do always people let you down...

Kommentarer
Postat av: Emelie

Var rädd om dig!

Jag vill inte förlora en ny, fin och bra vän!



2011-03-22 @ 19:57:55
URL: http://hrgilbert.blogg.se/
Postat av: Anonym

Atarax är sockerpiller, dom kan omöjligt ha påverkat det som hände under natten. Just so you know.

2011-03-22 @ 23:26:41
Postat av: mella

Svar till anonym:

Atarax är inte sockerpiller. Lika kul när oerfarna människor öppnar sin mun och kommenterar ANONYMT. Lite patetiskt att inte våga stå för kommentarerna. Men iallefall, "Atarax dämpar vissa funktioner i hjärnan utan att vara vanebildande samt blockerar histamin, ett ämne som finns i kroppens vävnader. På så sätt ger den effekt mot ångest, oro, klåda och nässelfeber.Vid ångest och oro märks effekt efter ca 15 minuter och kvarstår i ca 12 timmar".



Och om du "anonym" skulle undra, så tog jag inte Ataraxen för att ta en överdos, för det skulle vara rätt patetiskt eftersom det enda som skulle hända skulle vara att min lever tar skada och att jag skulle sova VÄLDIGT länge. Men sockerpiller, det är det inte.



2011-03-23 @ 12:37:37
URL: http://thingsunsaid.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har ju själv haft Atarax så jo, jag vet nog att det är sockerpiller, anyone who has had it knows it to. Men om det nu hjälper mot din oro/ångest, sluta gnäll om att du ska få bensodiazepiner, man får inte medicin som man ber om, kan ju vem som helst räkna ut.

2011-03-23 @ 13:48:56
Postat av: Linda

Sometimes i wonder how you stay so sad when you're so beautiful.



<3

2011-03-23 @ 21:14:29
Postat av: Sofia

Häller med Emelie!

Vill inte heller förlora min nya fiiina vän! <3

2011-03-23 @ 21:29:35
Postat av: mella

anonym: Har jag skrivit att det hjälper? Jag tog dom för att sova -.-. Det hjälper inte, fattar inte vad du fått det ifrån. Jag blir ju bara trött av dom. Jag tog dom för att sova bort ångesten. Jag vill inte dom på dagarna för jag kan inte fungera då och jag blir så trött. Frågade min läkare idag om det var sockerpiller, och det är det inte. Tror inte du vet mer än en läkare. Men men, skitsamma. Du kan ju iallefall skriva vem du är när du kommenterar. Kollade upp IP nummret, så vet ju att du bor i Gislaved. Tycker det är så dumt att skriva kommentarer och inte vågar stå för det och säga vem man är.

2011-03-24 @ 00:05:05
URL: http://thingsunsaid.blogg.se/
Postat av: Thommy

Atarax pillret är inte ett "sockerpiller" men däremot Atarax sirap i flytande from har en väldigt start sockerlösning. Det kan vara därför människor misstar sig att pillret är ett "sockerpiller". Man kanju tycka att dom skulle kunna läsa sedeln somm följer med.

2012-04-02 @ 21:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0