setting you free

Jag har haft det så underbart i skåne. Så himla underbart. Jag hade det så kul, och jag var så lycklig. Jag vill bara tillbaka dit.

Jag har inte skrivit här på ett tag känns det som. Mest för att jag har kommit på ett nytt sätt att leva. Jag ska förneka hur jag verkligen mår. Förtränga alla känslor som jag har för min pojkvän och alla jag älskar. Kärlek dödar dig tillslut. Jag har lärt mig den svåra vägen. För att bara sviker och sårar dig i slutändan. Så jag struntar i allt. Mitt liv framöver kommer att bestå av den där "rock n' roll livsstilen". Festa så ofta du kan, se ytligt på saker och ting, och ha sex utan känslor inblandade (nej jag menar inte att jag ska ha sex med andra. Utan bara att förtränga mina känslor). Jag ska vara en annan person. Eller.. jag ska ändra mig själv. Utseendet är redan ändrat. Nu är det jag måste kämpa med mest - att INTE blanda in några som helst känslor UTAN som helst undantag. Jag har gett min pojkvän tillåtelse att knulla med vem han vill och flirta med vem han vill. Jag SKA INTE bry mig eller känna något. Han ska få vara fri. Så jag släpper honom fri. Nu har vi vår lilla överenskommelse. Jag ska inte bry mig. Jag intalar min själv att han inte betyder något. Att jag inte bryr mig vem han än är med (men innerst inne..så kan mitt hjärta inte släppa honom. För jag älskar honom så det gör ont i hela mig. Men jag måste släppa taget om jag vill behålla honom). Intalar mig själv att livet är en lek som jag ska leka. Som jag kommer att hitta på mina egna regler till. Om jag inte gör detta så kommer jag inte att överleva. För att Love kills. Jag skyddar bara mig själv från allt, och nu jag vill inte skriva om detta mer. Jag vill inte prata om det bara. Allt jag kan säga är: "heart as cold as ice".

Idag är jag så himla pepp på helgen. På fredag blir det antagligen fest med Emelie och kompani. Solen gör mig lite gladare, och rock n' roll dånar ut från högtalarna. Det får mig att längta till sommaren. Till alla fester jag kommer att vara på och alla fina människor jag kommer att vara med. Denna kvällen ska jag spendera med min pojkvän (vi har varit tillsammans i två år idag..), men det är inget jag klarar av att tänka på. För kärlek gör ont. Ju mer man älskar, desto sårbarare blir man. Och samtidigt som du ger ditt hjärta till personen, så ger du den personen makten över dig. Makten att krossa dig. Makten att såra dig. Och det ska jag aldrig någonsin tillåta. Aldrig. Aldrig igen. När min pojkvän kommer hit så är mina planer bara att slita sönder hans kläder och ha sex med honom. Haha. Nej men.. vi kommer säkert ha kul ikväll. Om det finns något att göra hos mig.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0