Ligger sömnlös med djupa tankegångar

Jag ligger här i min mammas hus, i hennes soffa som har blivit min säng de senaste två veckorna, och funderar. Funderar på allt. På mig själv. På livet. På problem. På att ta ansvar. Allt. Mina tankar vandrar vidare till att jag borde göra mer med mitt liv. Utnyttja varje sekund och göra det till det bästa. Jag tänker att jag vill gå någon kvällskurs, kanske någon kurs i Italiensk eller Fransk matlagningskonst. Kanske jag skulle börja dansa igen? Eller börja på yoga eller någon annan träningsform. Bara göra något. Jag funderar även på att ta upp fotografin igen. Och vara duktig, inte så impulsiv och betala räkningar/skulder och spendera pengarna på mat och spara pengar på mitt sparkonto, istället för att impulshandla kläder och dylikt. Ta upp kontakten med vänner jag har försummat genom åren och spendera mer tid med dom istället för att vara ensam. Försöka ta kontroll över min sjukdom istället för att den tar kontroll över mig. Fast.. har ni hört det ordspråket: "Inatt smidde jag tusen planer, men imorse gjorde jag som vanligt", eller något sånt? Det är jag rädd för kommer hända mig. Att jag smider massa planer, men när morgondagen kommer så har jag glömt dom och är tillbaka i samma gamla mönster igen.

Men jag ska försöka att hålla mig till mina planer. Verkligen gå in för det. Försöka skadar inte. Så imorgon ska jag till banken, föra över tusen kronor av dom tretusen jag fick av soss - till mitt sparkonto. Sedan ska jag betala räkningar och fotografera. Och om jag hinner så ska jag ändra min bloggdesign för tusende gången. Önska mig lycka till.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag blir så glad när jag läser att du vill ta kontrollen! Om det finns något jag kan göra för att hjälpa/stötta dig så vill jag gärna göra det!



Puss på dig Mella!

2011-07-07 @ 08:14:13
Postat av: Emelie

Jag blir så glad när jag läser att du vill ta kontrollen! Om det finns något jag kan göra för att hjälpa/stötta dig så vill jag gärna göra det!



Puss på dig Mella!

2011-07-07 @ 08:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0