Jag måste lära mig att baka dessa konstverk...någondag. Det är min dröm.

Nu har jag suttit i 4 timmar och ändrat bloggdesignen till något mer finare (och tjejigare), läst en tjock bok om matkonst och samtidigt tittat på matlagningsprogram. Ja, sån är jag. Lite annorlunda. Men jag älskar det. Medans jag designade om bloggen så snubblade jag in på en tjejs blogg i göteborg som nyss gått klart den utbildningen jag ska välja och som skulle plugga vidare nu till konditor (precis som jag med ska göra sen). Och på hennes blogg hade hon laddat upp bilder på sjukt fina tårtor som hon hade gjort. Och jag blev så imponerad, men samtidigt rädd. Ska alla i min blivande klass vara så otroligt duktiga? Så jag bestämde mig för att ta mig i kragen och låna hem massor med bageri/konditorböcker och börja att träna och göra såna hightec-tårtor. Jag vill så gärna lära mig! Det är ju en ren konstform att kunna göra såna tårtor. Så nu ska jag satsa på att också plugga utanför skolan med det.

På fredag åker jag äntligen iväg till Göteborg & tittar på min förhoppningsvis blivande skola (Burgårdens utbildningscentrum). Jag måste bara komma in på den skolan. Jag bara måste. Jag vet inte vad jag gör annars. Jag måste verkligen ringa till han som ansvarar för utbildningen imorgon och höra med honom om han har svar på alla mina frågor. Men om jag nu inte skulle komma in måste jag verkligen ha en reservplan. Jag får nog ha ett möte med syon på min skola om det där..

Jag måste verkligen komma igång med mitt fotograferande. Men jag känner mig nästan aldrig snygg nog (när det gäller bilder på mig själv) och har aldrig någon inspiration när det gäller fotografiska bilder. Jag får helt enkelt leta fram det på något sätt. Men mitt liv är otroligt tråkigt. Kanske därför jag inte fotograferar så mycket. Inte allt, men det mesta. Jag gör ju inget om vardagarna förutom att gå i skolan. Och jag har knappt tid för kompisar för jag har så mycket att plugga. Den enda jag prioriterar efter skolan är min pojkvän. Gör det mig till en toffel? Men han är ju fullständigt underbar, vem kan klandra mig? Jag är fortfarande väldigt kär.

Jag slutar detta inlägget med att ladda upp lite bilder jag hittade på vackra tårtor som jag hoppas kunna skapa en dag. Enjoy!

  

 

 




Kommentarer
Postat av: Emelie

ang. det med fotograferandet känner jag igen mig! Något sjukligt alltså. MEN bara hiva fram kameran och tvinga dig själv att ta med den, även om du bara går ut för att röka, handla mjölk, gå till bussen eller vad man nu gör. Jag fick igång min inspiration när jag märkte att "oj här har vi nog en bildserie på g" :) även om det tog en månad av krav och tvång från min egna sida så kom det framkrypandes allt eftersom :)

2011-01-18 @ 22:48:57
URL: http://hrgilbert.blogg.se/
Postat av: Livmoderskeppet

Jag sökte till den men blev inte ens kallad till intervju för jag kom sist i kön typ för att jag hade för mycket utbildning sedan innan. Jättetråkigt för jag ville så gärna. Kan bero på åldern också eftersom jag skulle fylla 30 och de tycker väl att man ska ha en färdig karriär då redan. Nja, jag vet inte riktigt, men blev jätteledsen för att jag inte fick en chans att visa upp vad jag kunde!



Men om du är väldigt ung så kan du välja det som gymnasieinriktning och då kommer du säkert in!

2011-01-20 @ 01:24:47
URL: http://livmoderskeppet.blogspot.com
Postat av: Lilly

Bara man har viljan så kan man faktsikt lyckas med det mesta. Tro mig!

2011-01-21 @ 01:38:51
URL: http://babydollsugardust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0