Avdelning 20 - Dag 4 (del1) - Besök av en Ängel

Jag är ingen kristen person. Jag har alltid trott på vetenskapen. Eller..jag tror på vetenskapen. Jag anser att tron på Gud är en försvarsmekanism för att människan ska kunna överleva. Men i natt hände en underlig grej. Jag minns att jag vaknade till och såg en gestalt stå snett framför mig. Jag kunde inte se så tydligt så jag såg endast konturerna. Konsigt nog blev jag inte rädd utan frågade lugnt: "Vem är du?". Gestalten svarade: "Jag är Ängeln Gabriel". Rösten var en ung röst, om jag hade hört rösten i telefon så skulle jag trott att personen var i 25 års åldern. Jag var tyst en stund efter gestaltens svar och frågade sedan: "Dödsängeln?!" (Jag har alltid trott att Dödsängeln heter Gabriel av någon anledning, men jag har tagit reda på det nu och så är inte fallet. Det var därför jag utbrast det). Gestalten gav inget svar och stod precis på samma ställe som jag sett den först. Plötsligt vaknar min rumskamrat till på avdelningen, som måste ha hört när jag utropade ordet "dödsängeln". Rumskamraten som heter Ingrid som är i medelsåldern utropade chockat: "VA?!". Jag svarade Ingrid med att det inte var någonting. Jag ser sedan gestalten gå till den vänstra sidan av min säng och säger: "Sov nu Malin. Sov". I samma ögonblick som han säger det lägger han sin hand mjukt på min axel så jag kan känna värmen från gestaltens hand, och jag känner hur min kropp blir trött åter igen, och jag somnar sakta bort.

Vad betyder detta? Jag VET att detta var verkligt och ingen Hallucination. Jag kände värmen från gestaltens hand och jag var klarvaken och jag hörde rösten som om en människa hade talat till mig. Jag sökte lite på internet om änglar, och just om ängeln Gabriel. Det stod att ängeln Gabriel är "Guds" främsta sändebud, en ärkeängel. Och om man får besök av en ängel så är det antagligen för att de ska leda en på rätt väg i livet eller för att tala om att tiden för ens död snart är inne. Jag vet inte vad jag ska tro. Men jag sitter här denna morgon och är i totalt chocktillstånd. Och om man berättar detta för någon eller när jag skriver der här så tror väl folk att man är galen. Det låter ju galet. Jag skulle aldrig tro på det om jag hade hört det. Jag skulle satsat på att det var en hallucination. Men...detta var annorlunda. Man måste ha varit där själv för att förstå. Jag skrev ett sms till min kompis Emma som är kristen. För jag visste att hon skulle vara den enda som skulle tro på mig. Hennes svar var att jag skulle tala med "Gud" om det. Att om han hade sänt en ängel så kommer han även sända dess bud. Jag svarade att jag tror ju inte på gud, så hur skulle jag kunna prata med någon som jag inte tror finns. Men hon tyckte jag skulle prata med sjukhusprästen. Och även om jag inte tror på Gud så är det iallefall värt ett försök. Jag kan ju utesluta att berätta det för skötarna eller för läkaren, dom kommer väl ge mig antipsykotiska tabletter då. Men jag måste gå till botten med detta. Jag bara måste.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur kan du vara inne på internet om du är på psyk?

2011-01-30 @ 10:53:12
Postat av: Mella

Svar till anonym: Det finns trådlöst internet här som man får tillgängligt och jag har bärbar dator med mig.

2011-01-30 @ 11:34:20
URL: http://thingsunsaid.blogg.se/
Postat av: Izzy

VA är du på psyket nu? why?



btw haha tror knappast att det finns, och ja det kan varit hallis för ibland är dom as verkliga fast att dom inte är det, sen tror jag heller inte på gud och änglar, men det kan däremot varit en ande som var hos dig men inget mer än så. För jag bruka känna andar gå igenom mig dock var det ett tag sen sist det hände så. ;) men ja du får tolka det hur du vill :* Men bra att prata med en präst dom vet ju mer och sen så är dom snälla och öppna mot en fast att man inte är troende (iaf om dom är en bra präst). Men du får se hur du gör. Men ja det låter knäppt tycker jag, men jag tror defenitift att det var en ande som var hos dig och tog kontakt med dig!



Svar: jo alltså jag har inte gått på dbt behandling jag går på Kbt behandling , men fick den texten utskriven av min psykolog för ca 2 år sen för att lära mig hantera min ilska osv. Så ja hon tänkte jag kunde läsa igenom det. hehe.

2011-01-30 @ 12:08:06
URL: http://izzemizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0