020211




En ganska meningslös bild för de oförstående. Men för mig symboliserar den det eviga kaoset som alltid lever inom mig. Och därför har jag givit den just namnet - "Det eviga kaoset".

Det yttre svarta symboliserar smärtan, ångesten, tvivlandet & sorgen. Men som är hanterbart och som man alltid kan måla en mask över - men som är svårt att få bort. Längre in till det inre kommer det blåa. Det blåa symboliserar vad jag jämför mitt inre med. Själva Kaoset. Som en orkan i havet. Som en kraftig undervattensström.

Och nu till kärnan. Kärnan av mitt inre. Runt kärnan cirkulerar en svart/blå sköld. Skölden skyddar mot allt jag vill ge, och allt jag vet att jag kan vara. Det är det röda, som man kan sammanfatta symbolisera all lycka och kärlek som jag vet jag har att ge. Det gula partiet står för "Hopp". Trots all denna ständiga ångesten, minnen och smärtan..så kommer det alltid vara något inom mig som står upp. Något som fortsätter att hoppas på en bättre verklighet.  slutändan finns det endast en svart prick. Det betyder att jag alltid kommer att känna denna ständiga ångesten. Men en dag kanske jag kan hantera den. Göra den uthärdig att leva med.

Borderline

_____

Jag är utskiven. Nämnde jag det? Eller det har nog dom flesta förstått. Jag känner ingenting. Jag känner bara denna.. tomheten. Smärtan som förtär hela min kropp. Jag har slutat att tro på en bättringsväg. Jag bryr mig inte ens längre. Jag bara lever nu. Jag lever för tillfälligt att göra andra glada. Att vara den personen dom vill att jag ska vara. Världens bästa flickvän, världens bästa kompis. Aldrig att Malin ska visas. Aldrig. Hon har jag gömt. Hon är kaoset. Måste gömma kaoset.

Kommentarer
Postat av: Izzy

haha Mella snacka om att du verkligen inte fattar vad vi snackade om det märks ju på vad du säger? Jag har aldrig sagt att man inte får äta kött, men man kan inte kalla sig vegetarian om man äter fisk för en vegetarian äter inte djur det är det vi snackar om i samtalet. Plus dom som säger dom är demi vegetarianer det finns inget som heter det egentligen. Det är bara något folk som inte vet vad vegetarianer är. För om jag äter vita människor då är jag kannibal det skulle ni kalla mig men då kan jag ju säga men nej jag är inte kannibal jag äter bara vita människor då är jag ju visst kannibal för människa som människa och kött kommer alltid vara kött. Plus har vi inte sagt att man inte får äta vad man vill, men man får tänka på vad det är man säger när man påstår man är något som man inte är. Varför kan man se ner på vissa djur än andra? vi har inte sagt att du som köttätare är fel eller något det är bara fel om en köttätare gå runt och påstår att den är vegetarian när den inte är det för det är skrattretande och ja vi skrattar och tycker det är löjligt som på den ena länken lactovegetarian men snälla herregud en vegetarian har ju sen miljoner år tillbaka alltid druckit mjölk det fattar man ju. Men det är bara nu under 2000-talet som man kommer på alla dom här nya begreppen men en vegetarian är FORTFARANDE EN SOM INTE ÄTER KÖTT (fisk, ko alla djur och människor alla levande varelser så om dom lever i vatten och är fiskar eller om dom är ko som lever uppe i naturen och äter gräs, eller så om dom själva är köttätare) så en vegetarian äter INGET ALLS som ÄR KÖTT = ALLA DJUR

så snälla lilla gumman vi har inte sagt att man inte får äta VAD MAN VILL men kalla er rätt saker i sådanfall än påstå att man är något man inte är.



VI HAR INTE SAGT ATT MAN INTE FÅ VARA KÖTTÄTARE SÅ LILLA VÄN VI ACCEPTERA DET , du förstår inte vad samtalet handlade om och du verka heller inte fatta det du läte OMG shit

2011-02-03 @ 13:32:22
URL: http://izzemizz.blogg.se/
Postat av: Anathema

Sv: erkänn den var totalt klockren. Allt stämde ju, eller iallafall nästan allt.



Det klart du får, jag har ju inte ensamrätt om den.



<3

2011-02-04 @ 20:23:30
Postat av: erika

börjde gråta när ja läste det kursiva. vet inte varför. antagligen för du satte ord på din bild så bra.

tänker ofta på dig. även fast vi typ aldrig träffats. men jag skulle vilja lära känna dig. du verkar vara en så snäll person. känn inte att du måste, förstår om du inte hinner. ville bara skriva det. när du får tid och vill så ses jag gärna. kram fina du!

2011-11-07 @ 23:16:49
URL: http://ouppie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0