Inuti en såpbubbla

Imorgon gäller det. Besöket på behandlingshemmet. Och på kvällen är det fest i samhället där jag bor. Jag blev plötsligt jättenervös. Min pojkvän ska dit och det är folk där med jag inte vill se tillsammans med honom. Jag blir orolig så lätt, och jämför mig hela tiden med varenda tjej. Det är jobbigt. Men jag ska försöka kontrollera det. Jag ska försöka le fastän jag dör inombords om jag ser något jag misstolkar. Jag ska inte visa att jag blir orolig. För jag vill inte förstöra stämningen. Jag får vara lugn. Lugn och tänka rationellt.

Idag har jag bakat kanelbullar. En del blev fykantiga, och det förstår jag inte hur det gick till. Men det blev ungefär 60 st. Jag blev dock inte nöjd med dom. Jag är så kräsen med mat och bakning. Det bor en liten Gordon Ramsay i mitt huvud förstår ni. Mat ska vara nära intill perfektion. Och det gäller bakverk med. Det ska göras med omsorg och kärlek.

Jag fick även ett mejl idag om att jag har vunnit en auktion på ett leopardlinne på Tradera. Så nu är jag 71 kr fattigare. Men det var värt det. Hoppas jag. Hoppas det sitter fint på mig bara. Well, nu ska jag andas, försöka att inte oroa mig för morgondagen och gå och lägga mig tidigt.

Jag vill ha lustgas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0