Ätstörnings-Recovery

Ni som inte vet det redan så har jag lidit av ätstörningar i tonåren. Och jag får fortfarande tankarna tillbaka ibland. Och ett av mina problem som nog många har som har haft ätstörningar är att man slänger i sig maten. Sen känner man Do uppsvullen och förstår inte varför. Anledningen för man slänger i sig maten är att man fortfarande känner en skuld till att äta. Så man vill bara "bli av med det" på tallriken så att man inte "tänker på" att man äter. Och det problemet har jag. Det är en av anledningarna till att jag går på dagsjukvården. Jag får hjälp och tips om hur jag ska göra. Så min läxa är att ställa klockan på 20 min. Minst. Det måste ta 20 min MINST att äta. Men MAX 30 min. Så man varken kan spara maten eller glufsa i sig den. Så det gjorde jag idag. Och det var så sjukt jobbigt. Ett av mina hjälpmedel som jag kom på själv är att äta med pinnar. För då kan man inte "skyffla" in maten i munnen. Utan bara ta lite åt gången. Så det är ett tips från mig till er där ute med f.d ätstörningsproblematik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0