Jobbsökandes

Som ni vet så arbetstränar jag bara. Jag har inget fast jobb på konditoriet/cafet. Så nu när min ersättning går ut i december så måste jag ha ett jobb. Och det suger. För det känns som om jag inte kommer hitta jobb på den korta tiden. Jag kan söka jobb där jag är nu, men dom anställer tyvärr inga på heltid, och jag behöver ett heltidsjobb. Så jag är faktiskt beredd att ta vad som helst som jobb just nu så jag får en inkomst. Det är det jag tänker göra. Tänk vilka möjligheter jag kommer få med fast jobb och en inkomst på mer än 9000:- kr i månaden som jag har nu. Då ska jag spara till körkortet, betala av mina avbetalningar, spara till en resa så jag och min pojkvän kan åka och sen inreda lägenheten och köpa en laptop. Hihihi. Det peppar mig ändå lite att jobba fast det kan innebära ett industrijobb (som jag inte alls är intresserad av att jobba på). Men tankarna på allt jag kan göra sen peppar mig att ändå ta det. Yesyes! Fokusera på det positiva!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Kan du inte berätta vart ifrån du har fått din inkomst, varför du fått de. Har du fått bostadsbidrag också?

2012-10-09 @ 14:01:22
Postat av: Lilly

Bra Mella! :D Peppa på!

2012-10-09 @ 14:17:51
URL: http://babydollsugardust.blogg.se
Postat av: Hannah

Gillar din inställning, att du ser dig som arbetssökande och inte arbetslös. Helt rätt inställning! Heja dig :)

2012-10-09 @ 17:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0