I'm not perfect dude.

Nej, jag är verkligen inte perfekt. Även jag kan "falla tillbaka" ibland. Och nu pratar jag inte om psyket (fastän det gäller också). Jag pratar om sockerberoendet. Jag äter nyttigt, tränar 5 dar i veckan osv. Men denna helgen som var gick det utåt. Men jag vet orsaken. Jag mådde väldigt dåligt i psyket och mycket hade hänt. Jag agerade på känsla och GAV EFTER suget. But I'm not gonna beat myself up. Huvudsaken är att jag vet vad som gick fel så jag inte gör samma misstag nästa gång jag mår dåligt. Och huvudsaken är också den att man tar sig tillbaka. Hittar tillbaka till balansen igen. Börjar om. För så är det i livet, inte bara med Sockersug. Utan även med psyket, förhållandet, hemska saker som händer osv. Även om man faller så måste man ta sig upp igen. För om du inte försöker... DÅ, och bara DÅ, kan du vara väldigt besviken på dig själv. För man måste försöka även om det är svårt. Och kämpa. Tro på dig själv. "Vad som definierar oss är inte vad vi gör här i livet eller vem du är. Det som definierar oss är hur väl vi reser oss efter ett fall".


Kommentarer
Postat av: Jenny Stomeus

Jag vet precis vad du menar.. från typ 14-16 års ålder gick jag typ 4 mil per dag, 2 timmars crosstrainer, upp och ner för trappor och åt typ 500 kalorier om dagen.. såg på mig själv som ful, äcklig, fet, värdelös.. men nu är det precis tvärtom... utsidan speglas av insidan... nu äter jag vad jag vill och föööör mycket, men tränar också extremt hårt.. jag äter dock inga raffinerade kolhydrater... men jag tycker inte du ska hålla så hårt på vad du "får äta och inte får äta" ... släpp kontrollen och tro på dig själv så kommer du nog att fixa det här.

2012-10-10 @ 00:14:27
URL: http://www.facebook.se/jenny.stomeus
Postat av: Jenny Stomeus

Mella du måste adda mig som vän för kan inte svara på kommentarer.. Det var just det jag kom på i morse... din diagnos = förvirring.. Det jag sa kan ha fått dig att må skitdålgigt.. jag fick typ panik när jag kom på att jag hade läst något om din sjukdomsproblematik i din blogg innan jag skrev till dig på facebook.. om du addar mig som vän kan jag svara varför.. här känns det dumt att skriva. Jag läste väldigt stor del av din blogg igår och jag skäms..... jag kom som sagt på mig själv att vad fan har jag gjort!? Hon kanske mådde skitdåligt av det där jag skrev... fruktansvärt, jag känner inte ens dig.. men kan förklara.

jag vet hur man mår när man är nere på botten, jag led av melankoli (extremt djup depression) jag var grav alkoholmissbrukare och åt samtidigt extremt starka mediciner i högsta dos.. utan att bry mig ett skit.

2012-10-10 @ 08:23:33
URL: http://facebook.se/jenny.stomeus
Postat av: Jenny Stomeus

Vet inte om det jag skrev kom fram nu, men adda mig på facebook så kan jag förklara *

2012-10-10 @ 08:24:03
Postat av: Jenny Stomeus

Kan inte skicka vänförfrågan eller skicka meddelande, inte kunnat göra på 100 dagar då det finns väldigt mycket mongolider. :P

2012-10-10 @ 08:24:40
URL: http://www.facebook.se/jenny.stomeus
Postat av: stjärnfödd

grymt av dig att du orkar kämpa så bra

2012-10-13 @ 23:01:49
URL: http://stjarnfodd.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0