"I knew she would break sooner or later".

Det är en vacker dag idag. Solen skiner och jag har sovit hela natten utan att vakna. Jag trodde det skulle bli en fin dag eftersom solen skiner och det är fredag idag. Men jag hade fel. Så fel. I DBT:n lär vi oss att inte undvika känslor. Att observera dom och tillåta sig själv känna känslorna, och det gör jag just nu. Jag känner mig ledsen. Jag är ledsen. Jag kan inte sätta fingret över varför jag är ledsen, men jag känner att jag bara skulle kunna lägga mig ner och storgråta. Bara få ut allt. Jag vet inte om det är utmattning, stress eller något jag har samlat på mig som vanligt inom mig. Jag mår väldigt illa samtidigt och jag mår inte bra i kroppen.
Men jag stannar hemma från jobbet idag, åker till min vän Anna som också är hemma, och har en mysdag med henne. När man mår såhär ska man inte isolera sig. Man ska göra saker som får en att må bra. Där utav att jag åker och träffar en vän så jag kan må okej idag för några timmar. Och om jag känner mig likadan ikväll, tar jag itu med känslan.

Ha en fin dag alla ni därute.


Kommentarer
Postat av: J.S

Om du inte går tillbaka till det som hänt och förlåter alla som gjort dig illa.. du behöver aldrig mer prata med någon som slagit dig, kanske våldtagit dig, svikit dig.. men du måste förlåta.. annars kan du aldrig gå vidare. Det kommer göra så ont att du inte kan andas... men det kommer göra saker klarare och du får fram sambandet.

2012-10-29 @ 09:48:39
Postat av: Anonym

jag som skrev förgående kommentar ^^,

2012-10-29 @ 09:48:59
URL: http://www.facebook.se/jenny.stomeus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0