Känsloboken

Börjat skriva skriftligt en "känslobok" med funderingar, känslor osv. Eftersom jag har problemet att jag ofta "stänger av" eller skjuter undan känslor. Jag lägger inte märke till när jag gör detta, så det är därför jag ska skriva ner allt som händer i den boken som hänt under dagen för att sedan kunna göra en kedjeanalys sen när jag väl bryter ihop eller bägaren rinner över (som det brukar göra när man stänger inne mycket). Innan ni undrar kommer jag inte dela med mig så mycket av innehållet i boken eftersom jag inte vill lämna ut personer det kan handla om, och dels för att människor som läser min blogg kan bli triggade/påverkade av det som står i den. Så jag har valt att hålla den för mig själv och den enda som får dela den med mig är min behandlare, eftersom det är hon som ska hjälpa mig att ta itu med detta problemet.


Kommentarer
Postat av: izzy

Jag tycker att det är bra att man har något privat och sen att man visar det för sin behandlare osv.
Det är bra terapi och sedan att man kan få chans att diskutera det med någon som man litar på och har tystnadsplikt och inte är en vän och så.

2012-11-27 @ 18:44:40
URL: http://izzemizz.blogg.se
Postat av: Lilly

Låter som en bra ide. :)

2012-11-28 @ 06:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0