Avdelning 20 - Dag 4 (del2)

Ibland går tiden långsam & ibland går tiden väldigt, väldigt snabbt här på avdelningen. Jag gick upp ovanligt tidigt idag, redan vid 8 när dom väckte en. Och nu är klockan redan strax över tre på eftermiddagen. Jag har iallefall spenderat dagen med att titta lite på L-word, varit ute & fotograferat och gått igenom tusen gånger hur mycket jag har ätit idag. Det känns som om jag har ätit tusen kilo mat fastän jag vet att så är inte fallet. Men det känns så. Så fort jag tar en tugga av mat så känns det som om kroppen sväller mer och mer. Mella, vad har du ätit idag? Frukost: 2 msk yogurt & två tuggor av en grov ostmacka. Lunch: två potatisskivor av potatisgratängen & en tugga av en vegetarisk biff och en tomatskiva. Efter lunch: 100 gram choklad (ABSOLUT FÖRBJUDET, Idiot). Sen är det snart lunch. Åh, jag borde aldrig ha ätit chokladen. Vad är det för fel på mig? Min kropp känns så nedsmutsad nu och jag vill bara krypa ut ur mitt skinn. Jag blir så otroligt arg på mig själv. Självkontroll Mella. Vart tog självkontrollen vägen?!

Jag avskyr söndagar. Jag vet inte vad det är med dom som gör dom så ångestfyllda. Det kanske är för att man har hela veckan framför sig. Och jag orkar inte ens tänka på skolan nu. När det var lunch så satte jag mig mittemot en tjej som var i min ålder. Vi började småprata och då fick jag reda på att hon går Estet-bild på min skola i sista året. (Skriver inte hennes namn här för att ta hänsyn till henne om någon i skolan skulle läsa). Jag har aldrig sett tjejen förut heller, så jag blev jätteförvånad. Men samtidigt trevligt att man har någon att prata med i min ålder också. Funderar på att lära känna henne lite mer sen, kanske gå in och våldgästa henne på rummet. Haha. Nej men, det är alltid kul med nytt folk.

Imorgon är det måndag, och jag ska träffa den norrländska Nallebjörnsläkaren & se om han skriver ut mig eller inte. Och idag är det sista dagen jag får Oxascand. Så jag ska också fråga honom om jag får dom utskrivna. Det är sant som folk säger, eller som läkarna säger. De enda ångestdämpande som fungerar är dom som innehåller Benzo. OM jag blir utskriven så ska jag hämta ut mitt nya, långa löshår imorgon och färga håret som Kat Von D hade en gång. Mörkbrunt med ljusbruna slingor eller hur jag ska förklara. Så himla snyggt. Bjuder på lite bilder idag.
___

(Den mest vackraste kvinna efter Marilyn Monroe. Så här ska jag färga håret tänkte jag)









Kommentarer
Postat av: Anathema

Mella! Ta hand om dig.

Och du jättefina bilder, verkligen, med alla blåa färger, skit fina.

2011-01-30 @ 17:43:52
Postat av: Linda

Åh. Tösen då. Tänker på dig <3

Och färga håret sådär, grymt snyggt :)

2011-01-30 @ 21:58:57
URL: http://frictionhistory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0