Still haven't found what I'm looking for

Nu är jag i skåne och det är en sån befrielse, tror jag? Jag vet inte. Jag önskar att man kunde klippa av alla band till det förflutna och bara stå i nuet utan att ha möjlighet att titta tillbaka. För det skulle inte finnas något där.

Mitt tåg var 4-5 timmar försenat idag. Eller, jag hade beställt biljetter till tåget. Och det första tåget gick vid 10.43, så jag var tvungen att åka från Gislaved med bussen till Hestra där tåget gick, så jag var i Hestra halv tio - för bussarna går inte så ofta. Sen så skulle det gå en ersättningsbus istället för tåg till Alvesta där jag skulle sedan byta tåg till Malmö. Men så kom aldrig ersättningsbussen. Så det var ett annat par som också skulle till Alvesta och sedan vidare till stockholm som ringde SJ och frågade vart bussen hade tagit vägen efter en timma, så sa SJ att bussen var 4 minuter ifrån Hestra, så det skulle komma närsomhelst. Så väntade vi ännu i två timmar och bussen kom inte. Så ringde vi SJ igen och då sa dom att det inte kom någon buss, så vi skulle få en taxi till Alvesta som SJ skulle betala. Och den tog också en timma på sig att komma. Och jag kan bara säga att det var förbannat kallt. Jag dog tusen gånger om. När vi hade anlänt till Alvesta vid 2 tiden så var tåget till Malmö försenat i en timma, så fick man vänta där. Så jag gick in och frågade SJ om man fick någon ersättning för detta, och dom sa att jag skulle få full ersättning (som tur var). När jag steg på tåget till Malmö så hade min vagn, JUST MIN VAGN, strömavbrott. Så värmen i vagnen funkade inte, så det var iskallt. Och det blev kolmörkt när det mörknade ute. Sen hade vi framför oss ett Godståg så att mitt tåg var tvungen att köra i snigelfart till Malmö, så jag var inte framme i Malmö förens halv 6 på kvällen. ALDRIG MERA SJ! DÅLIG STIL. Nästa gång tar jag banne mig Swebus. Det enda som var lite roligt med tågresan var att på Malmötåget så såg jag i förbifarten ett lodjur som satt och bajsade mitt på en åker. Det var rätt ironiskt. Och eftersom jag var så himla trött efter allt resande så fick jag ett skrattanfall. Och den vagnen jag satt i en tyst avdelning, så alla bara stirrade på mig och trodde jag var ett psykfall som gapskrattade och fnissade för mig själv. Jag kunde inte sluta heller. Jag är nog störd på riktigt.


Nu sitter jag här i pappas (eller mitt föredetta) sovrum och fryser. Jag har nog dragit på mig någon förkylning av att stå ute i tre timmar i väntan på ersättningsbussen - (och nej, i Hestra fanns ingen väntsal så vi kunde inte gå in. Och vi vågade heller inte lämna stationen och gå in på något ställe och värma oss för vi visste inte om ersättningsbussen skulle komma eller inte). Iallefall. Min pappa har tydligen EFTER sin alkoholförgiftning på sjukhuset spenderat YTTERLIGARE tre dagar på sjukhuset p.g.a av att han hade av misstag svalt en björnbärstagg-gren. Så han hade slitit upp hela lungan, så han var tvungen att opereras. Han kunde ha dött, för tusende gången - fast denna gången berodde det inte på alkoholen...Fast det är rätt ironiskt ändå, att ens lyckas svälja en taggren. HAHA. Nu har han lunginflammation på det hela också och hostar som en galning. Jag hittade den magiska hostmedicinen Lepheton i hans kylskåp, en väldigt stor flaska. Så jag har nu tagit lite, och eftersom det innehåller det magiska ämnet Etylmorfin och efedrin i, så mår jag verkligen toppen just nu! Jag mår så bra. Pappa sa att jag kunde få den att ha om jag skulle bli sjuk för att den har ingen effekt på honom, så han ska ringa på måndag till läkaren och be dom skriva ut någon annan. Gissa om man blev glad.

Imorgon ska jag träffa underbart fina människor på Klubb Neon och handla nätstrumpbyxor, nitar och läder till kvällen, och köksredskap till min lägenhet jag flyttar in i på onsdag. Jag önskar verkligen att helgen var längre. Den tar alltid slut så snabbt. Imorgon SKA jag ta bilder, OCH lägga in dom här, eftersom det är det som jag är dålig på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0