Trapped between this life and the light, and I just can't figure out how to make it right

Har en riktigt dålig dag känner jag. Jag kämpade iväg mig till dagsjukvården iallefall och sitter just nu och dricker min proteinshake till frukost här. Trots att det är trasiga människor här så känner man iallefall någon slags trygghet. Så trots våran trasighet så finner vi ljuset hos varandra, och ibland lyckas vi lyfta upp varandra en regning dag som denna. Det som funkar för mig är mycket "Stå ut" färdigheter som vi lär oss i DBT:n. Jag skrev en krislista igår på vad jag ska göra om det skulle bli kaos. Och sen så försöker jag att aktivera mig så mycket som möjligt och fokusera på det, vara medveten närvarande- när jag utför aktiviteterna. Och det hjälper. Idag börjar jag jobba vid ett, så jag tänker vara här på Dagsjukvården och äta lunch vid 11, sen tänkte jag svänga om biblioteket innan jobbet och låna lite böcker att läsa.

Det som tar mig framåt är också att jag vet någolunda vad jag ska göra i veckan. Jag får fortsätta som vanligt och jobba och träna. Sen på torsdag får jag pengar, och då ska jag åka till second hand och titta på saker till lägenheten. Sen kommer helgen, och då ska jag och min bästa vän åka till Ikea i Jönköping och förhoppningsvis blir det utgång på kvällen.

Jag tror verkligen på att det är viktigt att ha en struktur i livet. Särskilt när man har en period med mycket ångest och depressioner. Då är det skönt att ha ett schema att följa och ha saker att se fram emot också.

Från en sak till en annan. Titta på mina armar på den tiden och jämför med nu. Jag är så stolt över mig själv och kan säga nu att jag varit skadefri i snart 3 år.


Kommentarer
Postat av: Hannah

Hejja dig! Jag har 4, 5 år och det är SÅ skönt. Keep up the good job :)

2012-10-15 @ 10:00:29
Postat av: jenna

you go girl!

2012-10-15 @ 12:16:56
URL: http://jennaluminaire.blogspot.se/
Postat av: Lilly

Syns ju ingenting. :) Skönt! Trodde det skulle lyssna med tanke på hur bredda och djupa dina skärsår var då.

2012-10-16 @ 09:26:57
URL: http://babydollsugardust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0