Oh happy day!

Jag fick ett samtal idag, och jag fick anställningen på det cafet/bistron jag arbetstränar på! Så från och med 1 februari så går jag över från arbetstränare till anställd. Så jävla skönt! Det är ett stort steg för mig. Eller inte ett stort steg, men en stor framgång för mig. Ni vet det där ögonblicket när man lägger märke till att livet kommer förändras, så var det när jag hörde att jag fick jobbet. Då tänkte jag verkligen på hur långt jag har kommit. Jag har verkligen visat vad jag gått för och visat hur duktig och begåvad jag är inom det yrket. Så jag är väldigt stolt över mig själv. Väldigt.

Nu ligger jag i soffan och har precis kommit hem från jobbet. Det gick någolunda bra att jobba trots luftvägskatarren eller stämbandskatarren eller vafan det var läkaren sa att jag hade. Nu har jag till 80% ingen röst kvar. Så jag ska försöka att inte prata så mycket! Jag skulle ju egentligen på fest ikväll, på rockkvällen. Men jag kan inte följa känslan i detta fallet. Jag vill gå, men förståndet säger att jag måste stanna hemma och ta det lugnt och kurera mig så att det inte blir värre, och i detta fallet är det förståndet jag måste följa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0