No one said it would be easy

Jag skrev ett träning och matschema idag inför den kommande veckan. Har även laddat ner massa peppcitat från fb sidan "Get fit or die". (Rekommenderas till er som tränar och vill ha lite pepp).

Idag körde jag Core/Funktionell träning, och jag har lärt mig två saker.

1. Jag måste ha ett bra proteinpulver snarast om jag ska fortsätta träna så hårt som jag gör. För annars orkar jag inte med träningen.

2. Jag måste lägga ner energi på att stärka mig rygg. Ryggen är A-O i träningen. För att kunna träna magen korrekt måste man ha en stark rygg, för annars kan man glömma den platta magen, och jag har sämst ryggmuskler (märkte jag idag...).

Så, det känns skönt att ha kommit till insikt om detta.


Kommentarer
Postat av: Jenny.s

Mella! Läs lite om ortodexi, läste just om det i Friskis, jag har lidit av det. En extrem ångestkänsla / känslor om man inte får träna som man planerat.. Du måste tänka att om jag inte tränar, vad händer då? Tänk om du skulle vara med om en olycka där du förlorade känslen i benen etc.. Innan var utseendet allt för mig, nu är det i princip inget, man kommer ingenstans med enbart utseendet, det har jag verkligen fått slängt i ansiktet många gånger och jag har haft mer ångest än någon annan jag känner fast jag "alltid" vart den som eventuellt sett bäst ut, jag mådde fruktansvärt på insidan.. nu vet jag att utan insida, utan personlighet så är utsidan inte ett skit! Jag var sjuk / sjukskriven och tränade 5-10 timmar per dag, mådde fan inte bättre, hoppas detta inte är något du känner igen dig av.

2012-11-14 @ 14:28:57
URL: http://www.facebook.se/Jenny.lindberg666
Postat av: Jenny.s

Nu menar jag att, du är extremt mer än ditt utseende, det är det jag hoppats du insett.. Jag hade också mani-perioder innan då allt handlade om träning, kost och utseende, kläder, folks blickar... smink.

2012-11-14 @ 14:29:55
URL: http://www.facebook.se/Jenny.lindberg666

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0