Egentid

Jag var hos min psykolog igår, och efter mötet kom jag till insikt med två saker. Den första saken var att jag insåg att jag behöver verkligen jobba med att inte tränga undan känslor. Jobba med att inte "stänga" av. För då kommer det tillfällen då jag bryter ihop. Tillfällen då bägaren rinner över, på grund av att jag har "samlat" på mig saker omedvetet. Så, jag måste observera mina känslor och hantera direkt. Den andra saken är att jag ska införa "egentid" i vardagen. Inte stirra runt som en galning och göra saker 24/7. För jag är en mästare på att multitaska. Ha många bollar i luften. Jag måste ha 1 timma MINST, eller ännu bättre: En hel dag. En hel dag med att bara ta det lugnt och pyssla om mig själv. Så det kommer bli en utmaning!

Nu har jag lite egentid däremot. Jag har gjort mina "måsten" som att tvätta och städa. Så jag tänkte dra till gymmet för lite styrketräning, inte för att jag känner att jag måste. Utan för jag VILL. Inga krav. Bara styrketräning. I eftermiddag kommer min pojkvän hem till mig, och imorgon ska jag till Gislaved för att träffa min bästa vän, och sedan sover jag hos mamma tills på måndag. Helgen fullbokad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0