Vegetarianplaner

Nu är det officiellt - Jag ska bli vegetarian. Jag börjar den 1 Juli, när jag flyttar till min nya lägenhet. Anledningen till att jag ska börja då är att det är lättare att börja med en helt ny kost när man ska köpa ALL ny mat till en ny lägenhet. Då kan man köpa allt från grunden. Anledningen till att jag gör detta är inte för att jag tycker det är "fel" att äta kött. Utan för det är hälsosammare och jag gör det för min mages skull. Och hälsan. Min livsstil. Ska även köra på laktosfritt. Okej, jag måste erkänna att jag börjar tycka och bli arg på dom som skjuter djur i skogen och sen äter dom. Jag vet att jägarna behöver skjuta djuren för dom inte ska bli för många. Men när dom skjuter KULTINGAR och KALVAR, så tycker jag det är JÄVLIGT FEL. Min familj satt här hemma ikväll och åt KULTING. Och jag blev så arg och äcklad. Vägrade äta det.

Det jag kommer ha svårt med att sluta med är fisk. Och kyckling. Så jag vet inte om jag ska bli en tvättäkta vegetarian och sluta äta det. Tror jag ska behålla fisken i min kost pga av fiskar är kallblodiga. Alla får ju göra på sitt sätt. Så jag kommer inte kalla mig en äkta vegetarian, men jag är mer vegeterian än köttätare iallefall. I'm inbetween :).






Kommentarer
Postat av: izzy

Alla gör vi på vårt sätt och du har rätt i det du skriver. Men bara så du vet så jägare är exakt samma som slakten för man slaktar bara köttkor/djur som är unga och äter det till mat. Så dom är ju också små när man köper det i affären eller hos en slaktare. Just so you know! Men lycka till med det och hoppas hoppas att magen blir bättre <3

2012-06-19 @ 22:16:19
URL: http://izzemizz.blogg.se/
Postat av: wfiracyysi

ekfdzuijohtvotbje, vrlazjulvr , [url=http://www.hhcxegdouu.com]fyjmdeqjar[/url], http://www.zyhqvwjcrq.com vrlazjulvr

2012-06-25 @ 16:51:28
URL: http://www.jmodugsopa.com/
Postat av: K

varför ska du behålla fisk i din kost av anledningen att dom är kallblodiga?

tycker det är awesome att du ska bli vegetarian, och om du tycker det blir svårt efter ett tag att hålla dig motiverad så är mitt tips att faktiskt kolla upp hur kött/fågel/fisk-industrin faktiskt ser ut. riktigt, riktigt vidrig och hjärtlös. går att läsa på tillexempel djurens rätts hemsida!

2012-06-25 @ 18:49:49
Postat av: K

varför ska du behålla fisk i din kost av anledningen att dom är kallblodiga?

tycker det är awesome att du ska bli vegetarian, och om du tycker det blir svårt efter ett tag att hålla dig motiverad så är mitt tips att faktiskt kolla upp hur kött/fågel/fisk-industrin faktiskt ser ut. riktigt, riktigt vidrig och hjärtlös. går att läsa på tillexempel djurens rätts hemsida!

2012-06-25 @ 18:50:26
Postat av: jenna

hehe, go girl!

2012-07-02 @ 17:46:49
URL: http://jennaluminaire.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0