Maginfluensa

Jag insjuknade natten till måndag vad jag minns. Jag vaknade vid ett-två på natten av att jag fick ett plötsligt illamående av något slag. Jag visste i bakhuvudet att det var magsjukan eftersom min mamma och lillebror hade haft det förra helgen. Så jag gick upp och spydde popcornkärnor och Mousakka (urrrrk!). Jag gick upp, ringde jobbet (bageriet då, eftersom dom hälsar konditoriet när någon är sjuk). Så jag spydde och så 14 timmar framåt. Inte en blunds sömn. Mest feberyrningar. Mamma kom och hämtade mig eftersom man inte får vara kvar på b-hemmet om man har en luftburen sjukdom. Så jag åkte hem till mamma, sov, hade kramper i njurarna (dom på b-hemmet tänkte först ringa akuten/ambulans eftersom jag skrek av smärta i njurarna). Men iallefall, nu ligger jag här i mammas säng - ett dygn senare och har ont i hela kroppen - hög feber och kan knappt äta. Jag har slutat att spy som tur är. Men smärtan tar död på mig. Gör ont i varenda muskel.

Well well, nu ska jag sluta att klaga.

Jag oroar mig för så mycket när jag är sjuk. Blir mer sårbar då. Blir paranoid. Usch. Ska försöka titta lite på L-word och äta lite Piggillinglass.


Saker jag vill HA som jag inte får/kan äta:








Kommentarer
Postat av: Lilly

Uscha! Krya på dig!

2012-06-05 @ 23:14:18
URL: http://babydollsugardust.blogg.se/
Postat av: tejpix

aaw krya mella! När får du din jävla telefon så jag kan få tag på dig??! Jag saknar dig som fan, <3

2012-06-06 @ 14:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0