Konsekvenser av det impulsiva beteendet

Jag har under flera månader nu kämpat med PayEx & Klarna. För er som inte vet vad det är för företag så kan jag förklara för er att dessa företag har hand om DELBETALNINGAR. Dessa magiska, lättillgängliga avbetalningarna...
Dessa har jag fallit offer för under mina impulsiva och destruktiva perioder. Det är så lätt att beställa saker och bara välja "DELBETALA", utan att tänka på räntor eller om man har råd i längden eller inte. PayEx kan jag däremot ha lite överseende med. För PayEx delbetalar läkemedel. Och det är mina f.d mediciner. Och det är väl där den stora skulden ligger. Och på Klarna. På Klarna däremot har jag inget överseende med mig själv med. För där har det varit kläder, löshår osv. Onödiga jävla impulsköp som jag får ta smällarna för nu. Jag har ALDRIG haft en betalningsanmärkning i hela mitt liv, och jag planerar inte på att få det heller. Så sammanlagt ligger jag 7000:- i back, i skuld sammanlagt till PayEx och Klarna. Och nu när jag skulle beställa mobil för andra gången, så kanske jag inte får igenom den eftersom jag har för mycket skulder som jag först måste betala av. Så hela fucking sommaren kommer gå åt att betala av mina skulder. Fan. Men men, som man bäddar får man ligga. Det är dags att jag börjar ta ansvar över mina handlingar. Blääh för skulder!


Tror inte jag mår så mycket bättre idag med magsjukan. Jag kan inte stå upp i längre perioder. Och jag får snart liggsår så mycket som jag har legat i sängen. Jag vill bara bli frisk så jag kan gå tillbaka till mitt liv igen. Jag saknar min bästa vän, och jag hoppas att jag får träffa henne framåt helgen när jag är frisk. Jag är så trött på att bara ligga här och titta på dåliga tv-program och må illa av allt jag äter. Det enda jag har fått i mig idag är en liten omelett, några tuggor lax och lite isglass. Mår fan illa av allt. Fast jag är sjukt hungrig. Min kropp är kluven.

Alla ni som ska till Sweden Rock imorgon: Jag är både avundsjuk och inte avundsjuk på er. Avundsjuk för att ni kommer ha det så jävla roligt och se så otroligt bra band. Och INTE avundsjuk för att jag slipper ha den där konstanta ångesten över att jag inte har kontroll över allt som händer runt omkring mig och att jag slipper den destruktiva (för mig) miljön som festivaler har (åter igen - FÖR MIG).

Hoppas ni får det kul iallefall.


Bild från Sweden Rock 2011


Kommentarer
Postat av: Lilly

Det är därför jag inte klarar av festivaler - Destruktiv miljö!

2012-06-06 @ 20:39:44
URL: http://babydollsugardust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0