Nästan av med sockerberoendet!

Förlåt för jag inte har skrivit! Men jag har.. ehm.. Varit upptagen känns det som. Nej men jag har inte orkat uppdatera faktiskt. Jag slutade ju att äta socker i måndags så i måndags hade jag fet jävla abstinens. Jag skojar inte, det var så illa så sjuksköterskan sa att jag skulle gå ner till Villa Furulid och få akupunktur mot abstinensen. Så efter akupunkturen hjälpte det lite. Men det blev såklart bättre på tisdagen. Och nu känner jag knappt någonting. Lite jobbigt var det dock i tisdags när jag skulle baka Alla hjärtans dag tårtan till DBT:n, och idag när jag skulle baka mina Chocolate Cupcakes till dom som bor här. Men jag klarade det! Känner mig så stolt över mig själv. Har gjort en del ändringar i min vardag pga det här med sockeravslutet.

08.00 - Jag börjar dagen med att gå upp och dricka ett stort glas kallt vatten med 3 msk äppelcidervinäger (sägs att förbättra matsmältningen). Sedan äter jag 1 tallrik med havregrynsgröt med lättmjölk i.

09.00 - Jag går ut och Powerwalkar med stavar i ca 30-50 min.

10.00 - Äter mellanmål bestående av 1-2 riskakor med smör på.

12.00 - Lunch. Jag tar halva tallriken med sallad, och ca en "näve" stor potion mat. Dricker mycket vatten med citron i. Ett glas före maten och en del efter.

15.00 - Mellanmål där också bestående av antligen riskaka, rån eller knäckebröd.

18.00 Kvällsmat. Lite mindre potion än jag tar till middagen. Mycket sallad och en aning mat.

19.00 Då kör jag Yoga, går en promenad eller tränar Wii Fitness.

21.00 - Går och lägger mig och läser i sängen.

_____

Jag har blivit mycket nyttigare och effektivare. Och jag har märkt att när jag håller blodsockret på en jämn nivå, så blir jag inte särskilt sötsugen. Men OM jag blir det i värsta fall så funkar alltid ett glas vatten med mycket citron i! Köpte även nötter idag, eftersom jag inte äter frukt än (av den anledningen att jag måste skippa allt socker, även fruktsocker i 10 dagar för att bli av med sockerberoendet). Så på onsdag så får jag börja äta frukt igen. Åh, saknar apelsiner..

Nog om mina matvanor. Jag har varit på lägenhetsvisning idag! I en av lägenheterna i dom husen jag visade er på "Bad day" videoklippet. Den lägenheten var på ca 40 kvm, dvs en liten tvåa. Men det var PERFEKT för mig! Den var ganska avlång, men den var nyrenoverad och fin. Så på onsdag får jag reda på om jag får den. HOPPASHOPPASHOPPAS! Håll tummarna för mig alla läsare! Såhär ser den ut för övrigt (ritningen är tagen ifrån Finnvedsbostader.se):






Här kommer lite bilder från idag, lite egobilder (-.-) och bakbilder!







Kaffe före lägenhetsvisningen..



En glad Mella efter att ha sett lägenheten!








Så avslutar jag med en video som är tillägnad TILL SEJB.
Denna var på en fest hos en vän förra sommaren. Gud vad mycket festande det var då..
Aldrig mer så mycket. Tror jag gick upp 10 kg den sommaren av alla drinkar..

 








Kommentarer
Postat av: izzy

Min lägenhet är 1kvm större haha bor i 1,5a. Hoppas du får lägenheten. Ritningen ser riktigt bra ut. Verka mysig och uteplats <3 OMG liksom! Håller tummarna för dig! :* HOPPAS HOPPAS

2012-02-16 @ 21:22:37
URL: http://izzemizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0