Ideellt arbete.

Nu är det fixat och donat! Jag ringde till Arken (en lokal kyrka här i Värnamo som detta året har hand om soppköket). Så nu har jag fått tider när jag ska volontärarbeta på julafton. Det blir hela eftermiddagen. Eftersom jag har meriter och erfarenhet av matlagning/bakning så kommer jag att få vara i köket och fixa med maten. Hon lät så positiv och lycklig hon som håller i det. Hon sa att det inte var många i min ålder som frivilligt ställer upp och offrar sin julafton för att hjälpa andra som har det dåligt ställt. Så jag är stolt över mig själv. Och det känns bra. Jag känner lycka i hjärtat. Det är en obeskrivlig känsla av värme man får av att hjälpa andra. Att se hur barn som vuxna skiner upp. Hur glada dom blir. Det kommer en grupp som heter "det osynliga barnet" till kyrkan. Detta är barn som växt upp/växer upp med föräldrar som missbrukat droger/alkohol. Eller barn som inte har några föräldrar, och barn som blivit misshandlade eller illa behandlade. Det kommer även barn som precis kommit till Sverige, som har varit med om krig etc. Det är barnen jag i första hand vill fokusera på, på julafton. Inget barn ska behöva känna sig ensam, ledsen eller bli illa behandlad.Jag har själv varit en av de barnen så det känns som att rädda en liten bit av barnet inom mig genom att göra det här. Så jag kommer göra mitt yttersta för att lysa upp deras dag. Det är mitt mål med min julafton. Att skänka glädje till de ensamma. Att få chansen att göra något absolut osjälviskt.

Idag blev det även spikat att jag ska åka till Malmö den 21:e december. Då ska jag träffa min fd fosterfamilj, min syster som kommer ner från Dalarna & slutligen.. Min pappa. Min pappa som jag inte träffat på över ett år. Men nu har han varit på behandlingshem (inte första gången..), så jag ger honom en sista chans nu. Så jag hoppas det funkar.

Imorgon hade jag tänkt att kickstarta träningen efter snart 2 veckors sjukdom. Så det blir ett pass med intervallträning i uppförsbacke. Eller ett styrketräningspass? Vi får se.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0