Egentid & lugn

Godmorgon på er.
Det är så sjukt skönt med lite egentid ibland. Helst av allt ska man ju egentligen stänga av iPhonen, hålla sig undan tv:n & datorn. För tyvärr är det så att alla dessa grejer blir som ett beroende, och jag känner mig bara mer stressad av alla dessa saker. Det skapar någon inre ångest att alltid ha det begäret att kolla Facebook, Zappa mellan kanaler etc etc.

Men idag är mina planer att ta vara på tiden och göra följande:

- Äta en lång och hälsosam frukost
- Gå en promenad med hundarna (jag är ju hos mamma nu)
- Åka och simma i någon/några timmar.
- Sätta en skön hårinpackning i håret
- Göra manikyr/pedikyr + fotbad

Det är vad jag planerar att göra. Alltså är det INGA måsten. Jag gör det för jag VILL göra det. Det är det jag måste påminna mig själv om. För att om jag ser saker som "måsten" så bildar det stress & då blir sakerna aldrig av.

Ha en underbar dag allihopa. & kom ihåg att alltid hitta de positiva saker i grejerna du gör.


Kommentarer
Postat av: Jenna

Bra tänkt. Man får tvinga sig till att tänka själviskt på ett positivt sätt, gå genom sin vilja och inte en massa stressande tvång.

2012-12-28 @ 20:53:22
URL: http://jennaluminaire.blogg.se
Postat av: Ida

Beauty!

2013-01-05 @ 22:28:51
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0