Conditions, can't live with all these conditions..

Malmöhelgen var fantastisk. Förutom det fakta att min pappa super ihjäl sig & andra händelser, men annars var den fin. Jag har varit utan internet nu i två dagar, men idag kom dom och fixade det.

Jag märker att jag börjar sakta komma tillbaka till mina "anorexiatankar". Fakta är att jag har varit vårdlös med maten och ätit saker jag inte borde. Och jag ser att jag lagt på mig. Och förnuftet säger att jag borde bara äta nyttigt och träna mer så fixar det sig. Men jag vet att om jag följer förnuftet så kommer det gå långsamt. Mina anorexiatankar säger att jag måste skriva upp strikta regler som jag måste följa till hundra procent. Så jag skre v en lista.

1. Drick mängder med vatten
2. Inget socker
3. Motionera 2-4 timmar per dag + träna till "Platt mage" DVDN.
4. Minimala potioner mat. (Med det menas max 50 gram mat och mindre per dag.
5. Drick grönt te UTAN socker.
6. Ingen mjölk

Jag led av anorexia/bulimi när jag var 13-15 år och bodde i skåne. Det blev så illa att jag åkte in på sjukhuset några gånger pga närings/vätskebrist och fick dropp. Men ingen hjälpte mig, dom blundade, gav mig dropp och skickade hem mig. När jag känner dessa krav och dessa bekanta tankar komma så är de svåra att motstå. Och jag tänker "att leva på "anorexiadieten" blir toppen, för jag mår bra och jag rasar ner i vikt". Alla dessa känslor av att inte duga. Men imorgon börjar jag. Jag VET att det inte är rätt. Men jag måste verkligen gå ner i vikt SNABBT! Och det funkar inte SNABBT med en hälsosam diet och träning på redan en normal tjej som jag. Så måste ta till drastiska metoder. Jag vill inte vara normal. Jag vill väga 55 kg och bli modellsmal. Hatar kurvor. Fyfan.

Over and out om det.
Jag var hos rektorn igår och bad om att få plugga på distans resten av terminen. Och det gick bra. Så jag gör det jag ska. Och igårkväll kom min pojkvän hit. Vi hade nog den mysigaste stunden på länge. Vi satt ute i den ljummiga luften och drack öl och pratade. Kändes som om vi slungades bak i tiden och det var vår första dejt eller något. Och det var underbart. På torsdag ska jag eventuellt åka till Halmstad och hälsa på älskade Sofia och idag så ska jag försöka läsa ut böckerna i Engelska B och skriva en sammanfattning av dom. Ganska intressant. Blir lätt sådär maniskt. Love it.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Något som funkade för mig och gjorde att jag blev mindre pluffsig(men du är absolut INTE det), var att jag slutade dricka mkt alkohol. Innehåller så sinnessjukt mkt kalorier :S

2011-05-10 @ 21:13:35
URL: http://leather.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0