I am damaged at best, like you've already figured out

Är det så man ska leva?
Alkohol, konstant festande. Mer alkohol.
Mitt liv är en enda flykt från verkligheten.
Maten jag försöker få i mig, har tappat smaken.
Det jag annars skulle glädja mig åt,
känner jag bara likgiltighet till.
Och ingen märker.
För jag har blivit en utmärkt skådespelerska utåt.

Den där saken jag har pratat om.
Det där att min inre styrka håller mig kvar på jorden.
Den som gör att jag fortfarande är vid liv.
Den styrkan börjar tina bort.
För jag har inga spärrar längre.
Jag börjar mer få en beslutsvilja inom mig.
Jag ska våga. Det kommer gå snabbt. Det gör bara ont ett tag.
Sen har du nått det slutgiltiga målet - frihet.

Dom säger att det sista som dör av hoppet.
Och det enda jag är verkligen rädd för,
det är om jag går miste om något.
Tänk om.
Tänk om jag mina drömmar besannas tillslut.
Tänk om jag finner evig lycka senare.
Tänk om.
Tänk om.
Alla dessa Tänk om.
Så jag antar att jag fortfarande kommer stanna i livet.
För ett ögonblick till iallefall.




Kommentarer
Postat av: Izzy

Men ibland sägs det att dom som tar självmord inte får frihet eller finner nåd eller frid. Men du ska kämpa det kommer alltid att finnas dagar då man mår skit osv. Sen plus stannar du inte kvar så vet du inte om du går miste om något. Du är stark det är säkert bara en svacka du har just nu.

2011-03-21 @ 21:07:57
URL: http://izzemizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0