Split Personality

Ikväll är det fest. Jag ska gå med min fina vän Julia. Jag känner knappt någon där, men man kan ju alltid lära känna. Sånt är det inga problem med när man har alkohol i kroppen. En sak som gör mig förbannad dock, är att ALLA tror att jag festar jämt. Varje dag, dygnet runt. Jag var sån innan, när jag hade flyttat hit och ett år framåt. Men inte nu på senaste tiden. Jag är inte den personen längre. Men människor förknippar mig med personen jag var förut. Anledningen för att jag tar upp det här är för att min fd killkompis skickade sms till mig igår och frågade om jag visste någon fest. Jag svarade att jag inte visste någon för tillfället. Och svaret jag fick tillbaka var: "Jag trodde alltid du festade och var ute på krogen". Det gör mig väldigt ledsen att människor inte ser att jag har förändrats. Och förknippar mig med personen jag var förut. Men, i och för sig, så kan ju ingen tycka jag är tråkig om dom fortfarande tror det om mig. En positiv sak.

Jag börjar bli nervös nu. Jag ska in på behandlingshemmet om ca 1 månad. Så det känns som om det är sista månaden av frihet. Och veckan innan jag skrivs in där kommer jag spendera i Bulgarien. Så lite solsemester innan dess ska nog bli fint, om inte allt slutar i  kaos och katastrof pga alkoholen (och nu syftar jag inte för min del). Men det kommer säkert att bli bra. Hoppas på det bästa. Jag ska nog inte förvänta mig något och bara komma dit med ett öppet sinne, ta dagarna som de kommer och ta det lugnt & andas.

Jag ska på fest ikväll som sagt. Och imorgon ska jag följa med min pojkvän till hans familjs vänner och grilla på kvällen. Och resten av helgen tills på måndag kommer jag spendera med min pojkvän. För på måndag ska jag åka ut till mormor och hjälpa henne med saker. Hon börjar bli gammal nu, och det känns som om hon inte har så långt tid kvar att leva. Så man ska nog ta vara på den tiden hon har kvar och utnyttja den till fullo. Hm, det var nog allt jag hade att skriva idag, snart ska jag fram till samhället och hämta ut pengar & ta en tripp till systemet.

Puss

Btw, beslutsångest vad jag ska ha på mej ikväll av dessa outfitarna..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0