lyckorus, masterhef & crashad på Red Bull

Jag somnade igår över att jag fick ett rent lyckorus. Och jag vaknade i morse och satte på tv:n, och då kom Mumintrollen! Jag blev så glad, för jag fick nostalgikänslor för att jag inte har tittat på det på många år. Väl i skolan så fick jag ett fint sms som fick mig att känna lycka igen. Att tre ord kan betyda så mycket. Efter fotografilektionen så hade vi tre timmars håltimma eftersom lektionen efter lunchen var inställd. Så jag, Tejpix och Sandra åkte in till Gislaved lite och köpte energidricka (åt mig), som jag sedan drack när vi var tillbaka i skolan. Det var ett dumt val. Jag har blivit så känslig mot det. När jag hade druckit det så blev jag övernaturligt glad och skrattade åt precis allting. Jag tror att jag och Tejpix satt och skrattade i en halvtimma. Haha. På den sista lektionen så kände jag hur..dålig jag blev. Jag fick otroligt ont i huvudet, mådde illa och blev onaturligt trött. Det kändes verkligen som om jag var sjuk.

Eftter skolan så åkte jag oh mamma till Tranemo för vi skulle gå in på systemet och köpa alkohol till Göteborg. Mamma ville festa och dricka lite där, men ska jag vara ärlig så vill jag inte det. Jag är där för att titta på skolan och inte festa. Och det känns som om jag mår för dåligt (inom mig) för att dricka. Jag vet inte..fastän jag varit lycklig de senaste dagarna så känner jag mig så skör på något sätt. Det känns som jag håller på att förtränga hur dåligt jag egentligen mår. Så allt begravs inom mig. Nej, jag vet inte.. Annars får mamma dricka för sig själv imorgon. Men jag ser så mycket fram emot att se skolan..och överhuvudtaget åka till Göteborg!

Just nu sitter jag och tittar på "Masterchef" finalen. Och jag sitter här och panikandas. Finalisterna ska laga tre rätter på två timmar och sedan bedömas vilka som får stanna eller inte av tre av världens bästa kockar (b la Gordon Ramsey, en av mina absoluta favoritkockar). Jag säger bara.. om det hade varit jag som stått framför en av världens bästa kockar och bli bedömd utifrån min matlagning - så skulle jag nog svimmat.

Jag tror jag inte har något mer att skriva om direkt. Jag har städat lägenheten nu så den är ren och fin när jag kommer tillbaka från Göteborg. Så nu ska jag bara ta det lugnt, titta färdigt på Masterhef och bara ta det lugnt.


(Jag, Sandra & Tejpix försökte rita upp hur vi fungerar när vi dricker, Haha!)


____




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0