Kommer igång det nya året med sjukdom

Rubriken säger det mesta. Jag lovade ju att uppdatera dagen efter nyår eller dagen efter igen. Men jag har varit för sjuk för att skriva. Nyårsafton var verkligen lyckad. Förfesten var lyckad. Väldigt lyckad. Vi dansade och alla var lagom berusade. Tog rätt många bilder, men dom hittar ni på facebook. Kvällen blev lyckad förutom kvällen ute efter tolvslaget. Det regnade, och de som hängde med mig till Deep var Erica & Izza. De andra drog vidare till något annat uteställe, tror det var till Breeze. Väl utanför Deep var det en väldigt lång kö. Och att stå där i regnet i den kön.. var förjävligt. Väl inne på Deep var för jävligt också. Det var fullspäckat med folk och när vi tjejer skulle dansa så kom det massor med äckliga.. vidriga killar fram och försökte tafsa och dansa obehagligt nära. Det hjälpte inte heller att man knuffade bort dom. Ingen gav sig. Rätt så obehagligt. När vi skulle gå ut för att röka så kom det fram en kille till mig. Ungefär såhär:


Han: Får man en nyårskyss? *Tar sina händer runt min midja*
Jag: Nej. *slänger bort hans händer från mig*
Han: Bara en liten, kom igen tjejen..
Jag: NEJ SA JAG JU. Jag har pojkvän.
Han: Vart är han då?
Jag: Hemma i småland, jag bor också där.
Han: PRECIS. Han är inte här ändå. Det han inte vet har han inte ont av.
Jag: MEN HÖR DU DÅLIGT ELLER? Jag tänker inte vara otrogen så låt mig vara för helvete!


Vilka idioter det finns. Sen när jag gick till ett hörn och skulle röka och försökte ringa min pojkvän så kom en annan kille fram och bara stirrade på mig och sa tillslut Hej. Jag sa bara Hej tillbaka (rätt så surt) och gick igen. Just den kvällen inne på Deep förbannade jag att jag var tjej och att jag var vacker (enligt andra tydligen). När klockan blev 04.00 så gick jag ut från stället och ringde Emma. Jag mötte upp henne vid Gustav Adolf Torg i Malmö och sedan gick vi HELA vägen hem till henne (hon bor på Eriksfältsgatan) och det är rätt så långt att gå i högklackat. När vi kom hem till henne så hade det börjat ljusna och vi gick och la oss. Jag vaknade vid 12 och var pigg och INTE BAKFULL, otroligt nog. Dagen spenderade vi med att göra god vegetarisk mat och tittade på film. Dagen efter så träffade jag Hanna och hennes underbara dotter Saga som är 1 och ett halvt år. Hon kröp upp i min famn och hon tyckte verkligen om mig. Och jag fick en sån känsla.. en sån att "detta vill jag ha en dag". Det var underbart. Senare på kvällen var jag och Emma bjudna hem till hennes präst i Limhamn. Och vi spelade "Risk" och jag vann överlägset. Jag brukar aldrig ha tur i spel, så jag var så glad över att jag hade vunnit på bästa möjliga vis.


Igår kom jag hem.  Och på kvällen så vet jag inte vad som hände. Men jag sjönk ner till nivå noll och ville bara dö. Jag har inte känt så på ett tag. Men jag satt och grät i flera timmar och övervägde seriöst på att gå och skära upp mina handleder. Det blev lite bättre när min pojkvän ringde och pratade med mig. Och ändå om han inte förstår, så kändes det bättre sen. Så jag klarade av kvällen och natten UTAN att skada mig på något sätt. Creds till mig. Nu dagen efter är jag sjuk som bara den. Jag är kraftigt förkyld, har ont i halsen, rinner ur ögonen och har migrän. Men jag försöker göra mitt bästa för att bli frisk tills skolan börjar nästa vecka. Idag kommer jag spendera med att tvätta upp mina kläder, göra grönsaksbuljong med massa vitlök i, dricka mycket vätska och ligga i sängen och ta det lugnt. OM jag orkar så uppdaterar jag snart igen, fast det finns nog inte så mycket att skriva om när man är sjuk.

Nyår



Hanna & hennes dotter Saga. Saga vinkar till mig :*




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0