Avdelning 20 - Dag 2

Jag har inte sovit så bra inatt. Det är sjukt hårda sängar och min rumskompis snarkar. Personalen kom in 7 imorse och tog blodtryck och puls. Rätt jobbigt att bli väckt - men lyckades somna om. Vid 8 igen så väckte dom mig och sa att det var frukost. Men jag har ingen aptit. Sen vid halv 9 kom dom in och gav mig min Oxascand igen. Då bestämde jag mig för att gå upp och duscha och göra mig iordning. Hade nyss läkarsamtal med en läkare som jag träffat många gånger innan. En norrländsk nallebjörn, haha. Han sa att vi ska fortsätta med Oxascand över helgen och sen på måndag får vi bestämma om jag ska stanna eller inte. Fick iallefall permission från idag på kvällen tills imorgon eftermiddag. Så jag har bestämt att jag ska till min pojkvän under den permissionen. Oxascandtabletterna funkar något otroligt bra. Jag är mer lugn och kan koncentera mig bättre. Ska fråga om jag får dom utskrivna sen också. Synd att det är en bensotablett som är beroendeframkallande..

Just nu börjar klockan närma sig lunchdax på avdelningen, och jag har fortfarande ingen aptit. Min norrländska läkare sa att jag börjar närma mig kriterierna till att få anorexia (?!), eftersom jag inte äter som jag ska och är viktfixerad. Men vafan.. jag har bara inte hungrig. Eller.. okej. Jag är otroligt viktfixerad. Men det betyder inte att jag har anorexi. Dom överdriver en smula tycker jag.

Resten av dagen tills jag ska åka på permission blir nog att sysselsätta sig med att läsa, lyssna på musik och träna en aning på träningscykeln. Finns som sagt inte så mycket att sysselsätta sig med här inne. Och tråkigt väder är det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0