Why does my heart go on beating..?

Och plötsligt faller jag igen. Jag sitter på toalettgolvet, och klockan är snart två på natten. Jag gråter. Jag skriker i en grön handduk. Jag försöker vara tyst så att ingen vaknar. Tankarna är som en garnnysta i mitt huvud och jag får inte i ordning på dom. Varje tanke är ett knivhugg, varje tanke är ångesten som sakta sliter ut mitt hjärta. Jag förblöder mentalt på golvet. Ingen hör, ingen vaknar. Ingen vet. Det är bara jag. Jag tittar upp mot de vita lådorna. Jag vet att det finns gula rakhyvlar där. Dom där som är så svåra att pilla ut rakbladen på. Jag ser framför mig hur jag drar rakbladet sakta längst mina ben, och ser skinnet, köttet..öppna sig. Men jag skakar bort tanken. Och det gör ont att skaka bort den. Jag blir förbannad på mig själv. Förbannad. Förbannad för att jag inte får ta den lätta vägen ut. Och med det menar jag inte döden, utan att dämpa smärtan genom att fysiskt skada mig själv. Som jag gjorde för längesedan. Det skulle vara så lätt. Det är lättare att ta rakbladet och skära, än att stå emot frestelsen och låta bli. Men jag stod emot. Trots min ilska. Men jag gråter ännu mer. Jag kan inte visa att jag är svag, jag kan inte blotta min ångest mer. För det sårar andra som jag älskar. Så jag är ensam. Jag står ensam. Inget vet, och ingen ser. Ingen ska veta, och ingen ska se. Så jag torkar tårarna, och lägger mig under täcket i sängen igen. Jag skulle behöva mina Atarax nu, eller Theralenen. Jag har det hemma i min egen lägenhet, och nu är jag hos mamma. Jag vet att varken Ataraxen eller Theralenen hjälper mot ångesten, men den hjälper mig iallefall att sova. Och jag vill sova, sova bort all smärta så jag slipper känna.

Denna låten hittade jag på en tjejs borderlineblogg. Och när jag hör låten, så är det som om Janne sjunger texten till mig. Han är Loke - och jag är Miranda. Och denna låten tillägnar jag till dig, min älskade..



Blunda, Miranda, var inte rädd
Jag är din räddande prins
Jag ska försvara dig, här vid din bädd
mot allt ont, och allt mörkt du kan tänka dig finns

Blunda, Miranda, blunda min vän
Det finns inga monster där under din säng
Vad sa du? Javisst kan jag titta igen,
vad det nu ska ha för poäng
Vad är det du pratar om? Vadå för demon?
Det där vara bara grannens mobiltelefon

Blunda, Miranda, sov är du snäll
Jag vakar här hos dig ikväll
Ligg stilla, Miranda, ligg stilla en stund
Vadå? Nej för fan ingen annan är här
Snälla, försök slappna av en sekund
Vi är ensamma här, ja jag svär

Sluta att gråta, men vad gråter du för?
Jag lovar att dörren och fönstret är låst
Nej, ingen väntar på dig utanför
Du hör bara stadsljud och blåst

Vart går du nu? Varför ska du till din toalett?
Jaha, men då blir det din fjärde tablett
Okej, men lämna dörren på glänt är du snäll
Jag törs inte lämna dig ensam ikväll

Öppna, Miranda, öppna för satan!
Jag krossar din dörr, ifall det är vad du vill!
Jag skiter väl i om det hörs ut på gatan!
Vafan har du tagit dig till...?!

Du blöder ifrån ansiktet, och från din arm
Lysrören skriker, allt händer så fort
Huden är kritvit men brinnande varm
Miranda, vad är det du gjort...?!

Håll käften! Jag ska inte, jag kan inte gå!
Visst älskar jag dig, varför frågar du så?

Nu ser jag hur tårar och blod börjar blandas
Andas, Miranda! Andas! Andas...!

Nu blundar, Miranda, nu sover min vän
Långt från demoner och fasor
Kanske, ja kan hända, att hon vaknar igen
Men bredvid står prinsen i trasor

Med en bortsprungen häst och en avbruten lans
Miranda, va kan jag ge dig för tröst?
Jag vet inte var jag ska hugga nånstans
När demonerna bor i ditt bröst
..

Kommentarer
Postat av: Erika

Tycker det var starkt gjort av dig att ändå låta bli rakbladen. Vet hur svårt det är att hålla sig.



Brukar också sova ifrån min ångest, min ångest är alltid värst på kvällen/natten :/

2011-08-17 @ 18:06:18
URL: http://erajka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0