Flytt till Mossle behandlingshem på måndag

Äntligen! Jag var på besök på Mossle, och jag skrivs redan in på måndag. Är så jävla glad. Behandlingshem låter så hemskt, man kan säga att det är ett rehabliteringshem. Och det är hemtrevligt och fint. Och jag älskar redan stället och personalen. Den ena skötaren heter Pernilla (Pillan), och hon var underbar! Men vet ni vad som hände i affären när vi skulle handla efter vi varit på besök där? Då ringer chefen från Bernts konditori och säger att han läst mitt CV och han älskade det. Så han ville att jag skulle jobba där HELTID. Och jag bara: "FAAAAAN!" Fan att jag får jobb samtidigt som jag blev accepterad behandlingshemsplatsen. Men jag var tvungen att tacka nej. Och det var jobbigt. Jag tror livet utsatte mig för en utmaning. Jag blev erbjuden två livsvägar nu. Behandlingshem och få hjälp, eller ett fast jobb (och inte vilket jobb som helst, utan att drömjobb inom café och konditori). Helvete. Men jag valde definitivt rätt val, för jag behöver hjälp. Men det är SÅ frustrerandes! Jag flyttar iallefall dit på måndag, så det känns skönt. My new life can finally begin. Vägen mot friskhet.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej och vilken fin blogg du har. Vet att du är kompis med Lilly och vill bara önska dig lycka till på vägen till friskhet. Och jag tror att det kan vara bra med ett behandlingshem och att få hjälp långsiktigt.

Min mamma jobbar på Mossle och jag vet, även om hon inte pratar så mycket eller får nämna så mycket till mig att alla är väldigt måna om att alla mår bra, och att man får hjälp även efter att man kommit hem. Kram

2011-08-20 @ 22:01:12
URL: http://mittsolsken.blogg.se/
Postat av: En trogen läsare

lycka till idag! ser fram emot en uppdatering hur det gått för dig<3 kram J

2011-08-22 @ 12:56:36
Postat av: Jenna

Ja, det var ju rätt val =) men tänk när du kommer ut, då vet du att du absolut överhuvudtaget HAR en hans till jobb! =)

2011-08-25 @ 23:39:33
URL: http://jennaluminaire.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0