Behandlingshemmet ringde!

Jag är överlycklig, och spänd. Kvinnan från behandlingshemmet ringde nyss och sa att jag skulle på besök där på fredag kl 10. Om det är något för mig (vilket det kommer vara eftersom jag måste i dit), så flyttar jag dit i september nu. Om tre veckor ca. Fan vad skönt! Men är lite nervös. Mitt liv kommer ju förändras en del. Men det är ju ingen sluten avdelning, så jag bor där och det är terapi på vardagarna mellan 8.00-16.00, sen får jag gå ut vart jag vill tills 10 på kvällen då jag måste bara tillbaka. Sen kommer jag hem på helgerna. Kommer nog bli bra! Jag ska träffa två kvinnor som heter Pernilla & Annica som ska visa mig runt och så. Skulle vilja ha med mig en vän eller Janne, men Janne jobbar så han kan inte. Mamma ska ju med, men ska fråga Sejb om hon vill med mig.

Idag har jag fikat på Bernts med Janne. Åt en räkmacka som hade världens godaste räkor på, men nu känner jag mig tjock och jag vill spy. På fredag är jag bjuden på fest, och jag ser fram emot det. Nu ska jag ladda ner lite filmer/dokumentärer om förr i tidens mentalsjukhus. Ska egentligen inte kolla på just dokumentärer om det ämnet, för jag får psykoser då. Men jag bara måste för att jag tycker det är så himla intressant. Jag är sjuk. Ska försöka undvika tvånget.

Kommentarer
Postat av: ninja

hoppas du får ett bra och seriöst intryck av behandlingshemmet så det blir något du kan förlita dig på och känna dig tillrätta så det går att fokusera på terapin och behandling.

har själv bott på behandlingshem i två år på grund av min eips med tillhörande problematik och det hjälpte mig något otroligt.

lycka till!

2011-08-18 @ 10:02:22
URL: http://ingrodd.blogspot.com/
Postat av: Karin

Pernilla och Annika är helt underbara, de kommer bemöta dig så väl. Jag önskar dig ett stort lycka till med det här! Awww saknar tom Pillan nu bara för det!! ;) Satsa på dig själv, Mella, och Din behandling. //Karin

2011-08-18 @ 10:15:55
Postat av: Andreas

Hej!



Lycka till på behandlingshemmet!

Jag vill också upplysa dig om att det snart kommer finnas en Iphone app med färdigheter som baserar sig på Dialektisk Beteendeterapi. Färdigheterna kan hjälpa dig att hantera svåra känslor och relationer.

2011-08-26 @ 08:42:38
URL: http://www.cognitus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0