You can tell from the lines on her face, you can see that she's been there. Probably been moved on from everyplace, cause she didn't fit in there

Jag kan knappt sova på nätterna. Jag har en så fruktansvärd ångest över vad som ska hända nu. Det är hemskt att inte ha något hem, någonstans att ta vägen. Jag vet att jag inte kan bo hos honom och hans familj föralltid, men om sanningen ska fram så känns det som om hans familj är den enda familj jag har kvar. Jag gick till kuratorn idag i hopp om att hon kunde hjälpa mig på något sätt. Ifrån hennes rum så testade jag att ringa min socialtant om hon kanske kunde ge mig ett "akutboende" sålänge tills någon lägenhet blir ledig. Men hon var på frukost, så hennes sekreterare sa att hon skulle be henne ringa mig så snabbt som möjligt. Kuratorn sa även att hon kanske kunde skicka iväg ett mejl till min sosstant om min situation just nu. Kuratorn var helt bestört över min händelse, jag tror hon tyckte synd om mig. Men jag behöver ingens medlidande, jag behöver akut hjälp nu. Jag vill inte sluta upp på gatan.


Nu har det gått några timmar sedan jag skrev ovanstående. Nu har det eventuellt löst sig med lägenheten, och jag kan eventuellt flytta in den 1 januari. Men jag ska fråga hans föräldrar om jag kan stanna hos dom tills dess om dom får matpengar. Jag vet inte vart jag sk ta vägen annars. Och han verkar verkligen avsky att jag kanske måste stanna hos dom tills dess. Vad ska jag göra?

Kommentarer
Postat av: Linda

Du. Du får bo hos mig om du vill, om du behöver.

så att du vet. Jag bryr mig och det gör ont i hjärtat att läsa om din situation såhär <3

2010-11-08 @ 17:21:59
URL: http://frictionhistory.blogg.se/
Postat av: Lisa

Har suttit och läst bak i din blogg lite och vill bara säga det här, typ bland det första jag sa till Janne när jag hade sett dig var att jag tyckte du var skitsnygg! Du ÄR vacker! Låt ingen annan säga något annat och speciellt inte du själv.

2010-11-09 @ 01:02:17
URL: http://leather.devote.se
Postat av: Hanna

Du är ALLTID välkommen hit <3

2010-11-10 @ 22:07:56
URL: http://hannamammatillsaganollnio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0