Är att följa sin dröm viktigare än kärleken?

Jag såg det senaste avsnittet av Grey's Anatomy igår, som gick i repris. Där tog dom upp något som fick mig att tänka till lite. Är att följa sin dröm viktigare än kärleken? Drömmar, som finns av alla olika slag. Drömmar om att bli läkare, en skicklig advokat, resa jorden runt, bli Au Pair i ett annat land, bli en rockstjärna, en musiker. You name it. Men är drömmarna viktigare än kärleken? När du väl har kommit så långt och har uppfyllt din dröm, och förlorat eller lämnat kvar kärleken bara för att uppfylla din dröm. Så kanske du en dag inser när du kommer hem: " Jag har ingen att komma hem till. Ingen kärlek att komma hem till". Och då upptäcker du att du är ensam - du sitter där ensam med din dröm i sällskap. Men ingen kärlek. Jag säger absolut inte att det är fel att följa sina drömmar. Jag är bara lite kluven i frågan. Vad väger mest? Kärleken eller drömmarna? Om valet stod mellan dom alternativen - skulle jag utan tvekan välja kärleken. Men då kan jag inte hjälpa att undra...Varför kan man inte behålla kakan och samtidigt äta den? Folk påstår att det är omöjligt. Men vad är det omöjliga med att behålla kärleken och samtidigt följa sin dröm? Kan man verkligen få allt?  

Kommentarer
Postat av: Lilly

Tyvärr finns det ett ord som kallas för prioritera och jag hatar det.

2010-03-15 @ 15:08:03
URL: http://saxros.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0