the quiet scares me because it screams the truth

Jag har inte skrivit på jättelänge här känns det som. Men det har varit jul och allt, så jag har haft fullt upp. På julafton beslutade jag mig att iallefall åka till mormor. Ingen julstämning precis, men som tur var gick dagen förvånadsvärt snabbt. Julen har verkligen blivit en påklistrad tradition. Jag spenderade natten hos mormor, och sedan på lördagen så följde min lillebror med mig hem.

I måndags kom jag hit till skåne, och jag har det jättetrevligt. Igår förmiddag gick jag och Emma i stan och inhandlade lite kläder och försenade julklappar. Jag hittade världens sexigaste klänningar. En kort åtsittande klänning som hade knäppen vid bysten. Jag köpte två såna klänningar, en svart och en leopardfärgad turkosblå. Jag trivs bäst i den svarta. Är inte van vid att ha färgglada kläder annars. Men man vänjer sig nog. Sen köpte jag en jättesnygg sak i underklädesväg (som jag inte kan ladda upp bild på eller skriva vad det är här i risk om att min pojkvän kan läsa det. Tänkte att det skulle vara en överraskning till honom när jag kommer hem igen). Igårkväll var det även fest hos Jones som fyllde 18 år. Det var rätt så trevligt. Fast det kändes som om tiden skulle gå jättesnabbt eftersom vi inte kom till honom förens vid nio tiden, och jag blev jättetrött av någon anledning vid 00-00.30 tiden. När jag skulle titta på bussar som gick hem så såg jag att den sista bussen redan hade gått så jag var tvungen att däcka hos honom, så jag fick sova i hans lillasyrrors rum. Sen vid åtta imorse så gick jag upp till dom andra i det redan vakna huset och hjälpte till att städa. Av någon sjuk anledning så vaknade jag upp och INTE var bakfull. Fast jag drack inte så himla mycket igår, Emma tog all min dricka, så jag fick inte så mycket. Haha.

När pappa hämtade mig så körde han mig till Gustav Adolfs Torg i Malmö för att jag skulle in på Mcdonalds och beställa en Mcfeast meny. Så gick jag in på vad jag TRODDE var Mcdonalds och sa: "En Mcfeast Meny". Tjejen i kassan tittade konstigt på mig och sa: "Eh.. det är Mcdonalds som har det. Detta är Burger King..". PINSAMT. Men sen hittade jag rätt till Mcdonalds som tur var, haha. När jag klev ur bilen när pappa släppte av mig hemma hos pappa, så kom en gammal gubbe fram till mig och sa:

 "Är det Malin?!"
 Jag: "Eh..ja?"
Han: "SÅ VACKER DU HA BLIVIT, OCH STÅTLIG! OCH SÅ VACKER!"
"Jag: "Eh...tack (?)".
Han: "SÅ VACKER, SÅ VACKER!"
Jag: "Tack.. men jag måste gå nu. Trevligt att träffas... igen..HEJDÅ : D"

När jag gick därifrån tänkte jag bara. "Vem fan var det?" HAHA. Kände inte alls igen den mannen. Rätt ironiskt.

Imorgon förmiddag så ska jag in till stan för att köpa de resterande försenade julklapparna och eventuellt träffa en gammal klasskompis (Jessica) på en fika samtidigt som jag är i stan. Senare på eftermiddagen så ska jag åka till Svedala och träffa ännu en gammal vän. Hanna. Och hennes dotter. Jag har inte träffat henne sen hon berättade för mig att hon var gravid med sin dotter. Och det var tre år sedan. Rätt längesen. Så det är lite nervöst, men samtidigt ska det bli trevligt. Skriver antagligen mer imorgon om jag har tid eller på nyårsafton (på förmiddagen då), för på kvällen är det fest.

Eftertanke: Igår på festen tänkte jag på hur många som inte alls känner den riktiga Mig. Alla är så vana att träffa mig som fest-Mella. Så alla tror verkligen att jag är sån som jag är på fester i vardagen också. Så det känns rätt ledsamt när folk ger mig komplimanger på fester och säger fina saker till mig OM mig. Då tänker jag bara: "Du skulle bara veta vem jag verkligen är". Men egentligen är det mitt fel. För jag visar upp en helt annan Mella när jag är ute och festar. Men det är inte meningen. Jag gör det på automatik. Men det känns ändå så ensamt. Det känns jobbigt att jag ändå känner mig som världens ensammaste i ett rum fullt av människor. Som om jag inte kan ta en del av gemenskapen. Men ingen märker något. För jag är en mästare på förklädnad.
____

Klänningarna jag köpte:





Bilder från festen igår:















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0