identitet Okänd

Igår så var jag och träffade min nya psykolog/behandlare Louise. När jag först såg henne så tänkte jag direkt att det inte skulle fungera. Hon var så tyst och tog knappt i min hand när vi hälsade. Men sedan när vi kom in i hennes samtalsrum så blev hon "normal" oh jag började snabbt att gilla henne. Vi pratade lite ytligt om mitt liv och vad som har hänt mig, och kom fram till att jag måste bearbeta mitt förflutna och lära mig att leva i nuet och kontrollera mina känslor (hantera min känslighet eftersom jag har Borderline - vilket gör så att min känslighet är mycket högre än andra. Om ni blir ledsna för något, så blir min ledsenhetskänsla till depression. Om ni blir arga så blir jag ursinnig o.s.v. Jag reagerar 10 gånger värre än vad "normala" människor gör). Sen efter en timma och när sessionen var slut så sa hon rakt ut: "Jag har bara pratat med dig i en timma, och jag har märkt redan nu att du absolut inte har en aning om vem du egentligen är. Du ser inte ditt eget värde och pratar som om du inte betyder någonting- som om du inte har något värde". Allt detta hon sa visste jag egentligen innerst inne. Eller.. jag tror verkligen att jag inte har något värde eller så, det vet jag. Men jag trodde jag visste någolunda vem jag var. Men det kanske jag inte gör egentligen. Jag tror inte att jag gör det. Så hon kanske har rätt. Så jag blev snabbt Identitet Okänd.

Idag har jag städat hela min lägenhet. Inte för den är så stor, men iallefall! Haha, fast min dammsugare gick sönder när jag precis hade dammsugat klart hallen. Så jag tog en handduk och svepte upp alla dammråttor och grus i sovrummet, sopade upp skräpet på ett tunt papper som jag inte hunnit dammsuga upp (alltså hela mitt sovrum/kök), sedan slängde jag det. Det var ett världans jobb. Fyfan. Men nu har jag det iallefall fint. Ska söka en annan större lägenhet så småningom, men än så länge så ska jag bo kvar. Men då ska jag köpa nya möbler, sängkläder, måla om rummet till rött (lite porrstämning,höhö) m.m. Så har inte fått iordning riktigt än. Men snart! Det kan bli mitt nyårslöfte. Det och något annat jag ska tänka ut. Jag fick förresten in min psykologiläxa idag ooch gjorde min fotografiuppgift, så det är en lättnad. Nu ska jag dricka min oboy och titta på Den lilla sjöjungfrun. (Haha, jag slutar varje inlägg med att jag ska dricka något och titta på nån film, haha).






Kommentarer
Postat av: Lilly

Hahah läste det om dammsugaren på FB. xD Som jag skrattade.

2010-12-18 @ 09:24:45
URL: http://babydollsugardust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0