Fast mellan två världar

"Jag är bara rädd, för jag känner hela tiden att jag inte duger. Att jag aldrig är bra nog. I mitt huvud tänker jag att det spelar ingen roll hur snygg, sexig och rolig jag är.. jag blir aldrig bra nog. Om jag var bra nog skulle inte han prata med andra .. för han vet att jag blir sårad av att han pratar med personer som GILLAR honom, och ändå fortsätter han fast han vet att jag dör inombords. Fast eran verkligheten är inte så svartvit. Den är grå. Verkligheten är att..man måste kunna ha kompisar. Och han kan prata med folk som gillar honom utan att ge respons tillbaka. Men i min verklighet finns inga gråskalor, jag är inte som er. jag är annorlunda. Det är jobbigt att fysiskt leva i eran verklighet medans mitt inre lever i min verklighet. Fast jag vet att eran verklighet är rätt. Att det finns gråskalor, men jag upplever inte dom. Jag ser dom inte. För mig är det alltid Det eller Det, inget mittemellan. Men jag vet att jag måste lära mig era regler, eran verklighet. Annars kommer alla jag älskar att försvinna. Det är så jävla jobbigt att leva som jag gör. Med mig själv. Det är ett heltidsjobb att hålla tankarna borta om att jag aldrig duger, ett heltidsjobb att hålla ångesten som dödar mig borta, ett heltidsjobb att försöka vara perfekt, ett heltidsjobb att försöka passa in, ett heltidsjobb att försöka skilja på min skeva verklighetsuppfattning och eran realistiska. Ett heltidsjobb att vara mig. Jag orkar inte. Det är jobbigt att leva. Ett fucking jävla heltidsjobb som tär på alla mina krafter. Och ingen förstår mig. Alla tycker bara jag är en kontrollerande, uppmärksamhetskrävande bitch. För det är kanske så jag uppfattas för dom som inte vet hur jag ser verkligheten. Svartvitt. En svartvit verklighet".

Jag förstår inte ens hur jag har kunnat överleva så pass länge.
___

Min finaste pojkvän installerade min tv i helgen! Jag trodde att jag bara skulle ha kanalerna 1, 2 och 4:an. Men jag hade tur och av någon anledning fick jag 1,2,3,4,5,6,7,8,9 och tv4+ kanalen. Så nu kan jag börja följa Greys Anatomy igen efter en månad, haha. På torsdagkväll kommer filmen "The Holiday" på kanal 3 (har jag för mig), och den filmen är en av mina absoluta favoritfilmer om man inte räknar med "En Geishas memoarer", som ÄR min favoritfilm. Och igår så såg jag sista avsnittet av säsong 2 av L-word. Jag kan inte hjälpa att relatera mig själv med Jenny. En av huvudkaraktärerna. En väldigt trasig person som lever destruktivt och som samtidigt är väldigt vacker och sexuell (med undantag att jag inte själv tycker att jag är vacker, men det andra syftar jag på).

Jenny





(Scen från när Shane hittar Jenny i badrummet när hon skär sig)

(Scen från när Jenny och Carmen har sex och blir påkommna av Shane)


Shane (den snyggaste kvinnan i världen)






(Shane & Carmen. Nog det finaste paret i hela serien)



Mina absoluta favoritfilmer





Kommentarer
Postat av: Lilly

Jag är nog också lite svartvit för det ingår i ADHD men inte på samma sätt som du. Du är mer extrem där än vad jag är.



Åh,ska lätt se Holiday! :D

2010-12-20 @ 12:57:33
URL: http://babydollsugardust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0