du kommer aldrig mer att räcka till

Dagarna går och jag försöker verkligen vara positiv. Eller, jag försöker att tänka positivt och göra saker som jag mår bra av. Göra något som skingrar tankarna. Men då och då smyger sig ensamheten in, och förtär hela mig. Försöker att hålla i mig och behärska mig, så jag inte gör eller säger något som jag senare kommer att få ångra. Jag försöker ju hela tiden att förneka sanningen: jag räcker aldrig till. Jag blir aldrig bra nog. Jag kan vara hur snygg, smart, sexig, trevlig och rolig som helst - men det är aldrig nog. Det känns som om jag inte är bra nog vad jag än gör. Det gör mig ledsen. Att andra personer förutom mig själv får mig att känna att jag inte är bra nog. Till och med dom som står mitt hjärta närmast (...)

Jag vet fortfarande inte vart jag ska fira jul någonstans. Jag väger fortfarande mellan att för mormors skull fira hos henne (eftersom man aldrig vet hur länge till hon lever). Det som är så dumt är att mamma och hennes sambo kommer vara där. Min lillebror gör det inget att han är där. Men jag orkar inte känna denna trasigheten ännu mer genom att påminnas om att julen är till för familjen. Men vilken familj egentligen? Allting är bara så trasigt. Jag avskyr julen när alla ska vara så lyckliga och vara med sina perfekta släktingar och familj. Fast jag kan nog inte undvika trasigheten. Jag påminns om den ändå varje gång det är jul, påsk, midsommar eller födelsedagar. Men det finns säkert dom som har det värre.

Till något mer positivt. Jag har gjort klart mitt psykologiarbete som jag ska skicka in till läraren imorgon. Sen har jag bara kvar fotouppgifterna som jag ska göra i helgen antagligen. Har fått mer fotoinspiration nu. Men jag är så himla dålig på att lägga ut bilder. Mitt internet är så himla segt här hemma, så det tar tusen år att ladda upp en bild. Men jag ska försöka ha tålamod. Ikväll ska jag bara ta det lugnt. Väntar på ett telefonsamtal från en fin person, och sen ska jag dricka te.





Kommentarer
Postat av: louise

gillar nya designen! men man ser itne komentarer texten och så :S

gillar när du avslutar på en lite positivare not, ska man försöka göra, få ut allt, men sen avsluta med ngt bra

2010-12-16 @ 21:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0