Sommarskola, festivallängtan och kroppskomplex

Jag gick som vanligt till sommarskolan idag. Som alla nog vet så är jag där för att tenta upp Matematik A, som jag fick IG i p.g.a äckliga koncentrationssvårigheter. Så nu på en vecka måste jag tenta upp hela A-kursen och göra ett nationellt prov på tisdagen nästa vecka. Fast idag gick det rätt bra. Jag förstod rätt mycket och kunde koncentrera mig på att räkna. Fick rätt många uppgifter gjorda. Så nu är jag hemma och jag står med ett Moment 22 i handen. Ska jag träna? Jag vet att jag måste, men jag orkar inte. 


På tal om träningen. Jag blir bara så arg på mig själv när jag inte orkar. Och när jag väl tränar så känner jag att det är meningslöst, eftersom jag är en sån person som vill ha resultat direkt. Jag hatar det. Och när jag ser alla smala tjejer med perfekta kroppar och snygga tjejer så får jag bara ännu mer ångest - och börjar seriöst undra varför min pojkvän ens vill ha mig när det finns världens snyggaste perfekta tjejer där ute, och jag känner mig så jävla äcklig och tjock. Så jag funderar på att sluta äta helt. För då rasar man ner i vikt. Och jag skiter i konsenkvenserna av det. Jag vet att det är dumt, men jag orkar inte vara äcklig längre.

Jag längtar, längtar bort härifrån till Malmö och festivalen i helgen. Jag har bestämt att göra denna festivalen till världens bästa. Jag ska försöka hålla humöret uppe och göra den bra. Träffa fint folk och annat. Har inget mer att tillägga just idag.


(Och nu när jag slutade skriva inlägget så kan jag inte sluta att tänka på att jag hatar min kropp och hela mitt utseende. Ångest. Ångest. Ångest. Jag skulle behöva en makeover. Helt. Fettsuga mig, få en personlig tränare, dietist, sminkös och frisör. Jag skulle behöva vinna pengar och bli rik. H-e-l-v-e-t-e.)



p.s
Nu har det gått några timmar sedan jag skrev. Resultatet blev att jag tog mig i kragen och sprang 6 km och tog ett pass styrketräning på 45 min.

Kommentarer
Postat av: LIN

hur fan orkar du träna så hårt trotts att du är rökare D:

jag klarar av typ en kilometer sen svider min hals så att jag vill dö..

2010-08-29 @ 23:02:12
URL: http://shutuplisten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0